همه مجموعه ها باید نسبت به حفظ و تقویت وحدت و انسجام اقدام کنند

همه مجموعه ها باید نسبت به حفظ و تقویت وحدت و انسجام اقدام کنند

همه مجموعه ها باید نسبت به حفظ و تقویت وحدت و انسجام اقدام کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محمدرضا حیدری در آغاز یکصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهارکرد: بعد از ظهر ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ بود که هواپیما های عراقی به حریم کشور ما تجاوز کردند و مراکز حساس و خاصی چون فرودگاه‌ ها را مورد اصابت موشک‌ قرار دادند.
وی افزود: همین تجاوز، نقطه آغازی برای ورود نیروهای پیاده دشمن در طول مرز مشترک ایران با کشور عراق شد. ملت ایران با عزمی جدی و راسخ در مقابل این تهاجم ایستادگی کرد و به واسطه همین رشادت‌ ها و ایثارگری ‌ها، علیرغم همه سختی ‌ها و مرارت ‌ها، حتی یک وجب از خاک ایران سرافراز در اختیار دشمن بعثی قرار نگرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: اینکه ما در چه نقطه ‌ای بودیم و الان در جایگاهی ایستاده ‌ایم، نکته‌ای قابل تامل و نیازمند آسیب‌شناسی است؛ افق‌ های جدیدی باید در این بحث باز کنیم و این افق جدید باید ما را به سمت‌ و سویی هدایت کند که احیاگر مجدد امید و اعتماد عمومی در جامعه باشد.
حیدری با تاکید بر اینکه امروز هم باید به همان انسجام، وحدت و هماهنگی و همکاری زمان جنگ برگردیم، بیان کرد: از پرداختن به رویکرد ها و نگاه ‌هایی که برهم ‌زننده فضای انسجام و وحدت جامعه است، باید برحذر باشیم؛ متاسفانه این نگاه و رویکرد همچنان در جامعه ما ملموس و ادامه‌دار است.
وس اضافه کرد: رویکرد آمریکا و کشورهای منطقه در این روزها و همچنین نوع فعال کردن مکانیزم ماشه و فضاهایی که شکل گرفته نشان می‌دهد که حساسیت شرایط کنونی اگر از شرایط زمان جنگ بیشتر نباشد، کمتر هم نیست و لذا همه بخش ‌ها و مجموعه‌ های کشور، در عمل، باید نسبت به حفظ و تقویت وحدت و انسجام اقدام کنند و فضا را به سمت همراهی و تعامل ببریم.

مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات