دریافت ۵۸ هزار درخواست مردمی ۱۳۷ در حوزه خدمات شهری/ ۹۴ درصد درخواست ...
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای نهضت پاسخگویی، مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری مشهد، از یکشنبه ۱۶ شهریورماه جاری با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، پاسخگوی درخواست ها، انتقادات، پیشنهادها و مسائل شهری شهروندان بوند.
وی افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری، ۵۸ هزار و ۶۸۵ درخواست مردمی در حوزه خدمات شهری در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ ثبت شده است که از این تعداد ۲۷ درصد، در لحظه تماس، به شهروندان پاسخگویی شده و ۷۳ درصد نیز ثبت شده و برای پاسخگویی به حوزه مربوطه در شهرداری ارجاع شده است.
پاسخگویی ۹۶ درصد درخواست های مردمی ۱۳۷ در حوزه خدمات شهری در ۷۲ ساعت
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد بیان کرد: پاسخگویی به ۱۶ هزار و ۶۶ درخواست مردمی که نیازمند اطلاعاتی چون شماره تماس و آدرس مناطق و سازمان ها، راهنمایی در مورد تکمیل فرم ماده هفت در مورد هرس و قطاعی درختان در معابر فرعی، اعلام اسامی آرامستان ها و شماره اعزام آمبولانس، راهنمایی در خصوص ساعات جمع آوری زباله در هر محل و ... به صورت آنی و در لحظه تماس، انجام شده است.
رمضانی فرخد خاطرنشان کرد: اینکه ۴۲ هزار و ۶۱۹ درخواست مردمی قابل پیگیری در حوزه خدمات شهری وجود داشته است که از این تعداد، ۹۶ درصد در ۷۲ ساعت پاسخگویی شده است.
وی اضافه کرد: از میان درخواست های حوزه خدمات شهری، برای بیش از هشت هزار و ۷۰۰ مورد امکان هیچگونه پاسخگویی وجود نداشت زیرا خواسته شهروند، یا مرتبط با وظایف شهرداری نبوده و یا اینکه در مراجعه کارشناسان شهرداری به محل، مشکلی مشاهده نشده است.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: مهمترین و بیشترین درخواست های شهروندان در حوزه خدمات شهری شامل درخواست نظافت کوچه و معبر با سه هزار و ۲۳۴ مورد، رفع موارد خطری مانند سقوط درخت با دو هزار و ۹۲۰ مورد، رسیدگی به تخلف مشاغل مزاحم و آلاینده با دو هزار و ۴۵۸ مورد، تخلیه باکس زباله با دو هزار و ۲۸۵مورد و لایروبی جوی با دو هزار و ۱۶۱ بوده است.
رمضانی فرخد تصریح کرد: پاکسازی زمین های بایر، جمع آوری سگ های ولگرد و لاشه حیوانات، از دیگر درخواست های مهم شهروندان در حوزه خدمات شهری بوده است.
انجام ۷۲ درصد درخواست های مردمی در حوزه فضای سبز
وی با اشاره به اینکه بیشترین درصد انجام درخواست های مردمی در حوزه خدمات شهری به ترتیب در منطقه پنج و چهار بوده است، ادامه داد: همچنین ۱۳ هزار و ۳۷۷ درخواست مردمی حوزه خدمات شهری در حوزه فضای سبز بوده است که در این حوزه نیز، ۷۲ درصد درخواست های شهروندان انجام و در نتیجه مشکل شهروندان حل شده است.
لازم به ذکر است؛ بیشترین درخواست های شهروندان نیز در حوزه فضای سبز در زیر موضوعاتی شامل سقوط درخت، درخواست احداث فضای سبز، گزارش هدر رفت آب، تعمیر تجهیزات پارکی، کاشت نهال، مشکلات سرویس های بهداشتی، درخواست نصب نیمکت و سطل زباله و وسایل بدنسازی پارکی و همچنین سمپاشی درختان بوده است.
نظرات