سرپرست معاونت شهرسازی و...

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد: توجه به ایجاد فضاهای فرهنگی، ورزشی و محل اجتماعات خانوادگی در اولویت طراحی پارک مارکار بوده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد – حجت فلاح از تصویب طرح جامع پارک مارکار در بیست و دومین جلسه کمیسیون بررسی و تصویب طرح های عمران شهری خبر داد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد در خصوص روند طراحی این بوستان، اظهار داشت: فرآیند طراحی بوستان مارکار از اواخر سال 97 آغاز گردید و با توجه به وسعت پارک پس از مشخص شدن کلیات طرح، بخش بندی قسمت های مختلف پارک انجام شد و طراحی با جزئیات برای هر فضا صورت گرفت.

وی دلیل این اقدام را علاوه بر مساحت 31 هکتاری پارک و وجود برخی تعارضات در زمین آن، سرعت بخشیدن به اجرایی شدن کار عنوان کرد و افزود: پس از تکمیل طراحی هر بخش، طرح آن مصوب و برای اجرا به مرجع مربوطه ابلاغ شد و در نهایت نیز طرح جامع پارک طی بیست و دومین جلسه بررسی و تصویب طرح های عمران شهری مصوب گردید.

فلاح در خصوص مبنای طراحی این مجموعه، گفت: با توجه به مساحت بالای این بوستان و پتانسیل های موجود در مجموعه از جمله دریاچه بزرگ در میانه پارک و دسترسی های خوبی که برای این مجموعه وجود دارد تلاش شد تا به نحو مناسبی فضاهایی برای اجتماعات خانوادگی، برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزش های انفرادی و گروهی در طرح لحاظ شود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد اولویت های اجرایی این مجموعه را بخش ورودی پارک، مجموعه زمین های ورزشی ساحلی و سینما روباز پارک اعلام کرد و افزود: جهت کاهش مدت زمان اجرا، مراحل تهیه و تصویب طرح این بخش ها به صورت ویژه صورت گرفته است و عملیات اجرایی این بخش ها آغاز شده است.

زهراالسادات بکاء مدیر پروزه پارک مارکار نیز درخصوص سایر فضاهای طراحی شده در این مجموعه، گفت: طراحی این مجموعه به عنوان یک فضای چند منظوره شهری بوده است و بر همین اساس مواردی نظیر مسیرهای دوچرخه، استفاده از گردش آب در فضای پارک، پاتوق هایی برای اجتماع افراد، اصلاح فضای اطراف دریاچه برای حضور خانواده ها، زمین های ورزشی ساحلی و اسکیت، فضاهای بازی خلاقانه برای کودکان، کمپ استقرار مسافر و سالن چند منظوره جهت برگزاری نمایشگاه های فصلی در آن لحاظ شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات