آخرين محموله تجهيزات پستهاي برق GIS وارد خوزستان شد

به گزارش پايگاه خبري توانير و به نقل از روابط عمومي شركت سهامي برق منطقه اي خوزستان، مهدي ابوعلي گله داري در خصوص تجهيزات پست هاي 12 گانه GIS اين شركت بيان كرد: تجهيزات مربوطه از شركت ABBسوييس به طور 100 درصدي تا قبل از اعمال تحريم هاي آمريكا ، خريداري و در خط مونتاژ توليد توسط شركت نيروترانس بوده كه آخرين محموله تجهيزات سوئيچگير نيز وارد استان شده تا در مجموع 12 دستگاه كه اصلي ترين قسمت پست هاي GIS است تحويل اين شركت شود.
وي بيان كرد: مبلغ قرارداد اين تجهيزات با نيرو ترانس يكهزار و 350 ميليارد ريال بوده و از محل اعتبارات توسعه و پايداري شبكه برق استان خوزستان تامين شده است.
معاون طرح هاي توسعه برق شركت برق منطقه اي خوزستان افزود: همچنين به منظور احداث 12 پست 132 كيلو ولت GIS قراردادي با شركت پارسيان تحت عنوان "تامين تجهيزات تكميلي، عمليات ساختماني، نصب و راه اندازي" منعقد شده كه در حال اجراست.
ابوعلي گله داري تصريح كرد: بخشي از اين تجهيزات نيز شامل سازه تجهيزات، لاين تراپ، جرثقيل سقفي، يراق آلات و كلمپ، كابل آلومينيمي، ترانس ولتاژ و جريان تامين شده و مابقي تجهيزات سفارش گذاري شده و در حال توليد مي باشد.
بنابراين گزارش، براي مقابله با آلاينده ها و شرايط نامساعد جوي مانند ريزگردها، پست  GIS در خوزستان برنامه ريزي و عمليات كلنگ زني اين پست ها به صورت همزمان برگزار شده بود.
مديرعامل شركت برق منطقه اي خوزستان چند وقت پيش در اين خصوص با بيان اينكه مشكلات ناخواسته اي به تبعيت از شرايط كلي كشور روند احداث پست ها را كند كرده است؛ گفته بود: علي رغم اينكه قطعات اصلي اين پست ها قبل از تحريم وارد كشور شده بود اما تحريم ها و شرايط اقتصادي كشور كه به تبع بر روي قيمت ساير تجهيزات و عمليات ساختماني تاثير گذاشته به همراه بيماري كرونا در سال جاري، باعث شده تا مشكلاتي در پروژه ها به وجود بيايد.
به گزارش روابط عمومي شركت سهامي برق منطقه اي خوزستان عمليات ساختماني پست ها نيز پيشرفت دارد و پروژه ها در حال حاضر فعال هستند.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات