معضلات و گره‌های ترافیکی شهر با تغییر رفتار  ...

معضلات و گره‌های ترافیکی شهر با تغییر رفتار ...

معضلات و گره‌های ترافیکی شهر با تغییر رفتار شهروندان برطرف می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه عمرانی شهری با بیان اینکه شهر مشهد از گذشته با مساله‌ و مشکلی جدی در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل مواجه بوده و هست، اظهارکرد: متاسفانه علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته کماکان در حوزه ترافیک شهری مشکل داریم.

حیدری افزود: در بحث این مشکلات ترافیکی، عوامل کلان و ساختاری همچون تعداد خودروها، مجموع رویکردها و فرهنگ حاکم بر موضوع حمل‌ونقل و سفرهای درونشهری و ... تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره پیوسته سعی داشته تا در جهت کاهش معضلات ترافیکی گام بردارد و به نقطه اطمینان برسیم، گفت: برهمین اساس، اصلاح هندسی معابر و ایجاد و گسترش زیرساخت‌ها در هسته مرکزی و رینگ اول شهر در دستورکار قرار گرفت؛ خروجی موثر این اقدامات را در اصلاح هندسی فرامرز عباسی، جانباز، سه‌راه خیام و ... شاهدیم.

حیدری خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های تاکیدی شورای شهر به شهرداری، اصلاح و تسهیل دسترسی نقاط ورودی و خروجی شهر و محورهای اصلی شهر است تا مردم به راحتی تردد کنند؛ از جمله اقداماتی که در این جهت انجام شده و در حال انجام است، میتوان به تقاطع 4سطحی آزادگان، پل شمالی-جنوبی ابوطالب، دوربرگردان انتهای مصلی، تعریض انتهای بلوار وکیل‌آباد و ... اشاره داشت که مدیریت شهری برای آنها سرمایه‌گذاری کرده است.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: البته برخی پروژه‌های ترافیکی همچون جاده حسن‌آباد و بلوار 75 متری رضویه، علیرغم اینکه خارج از محدوده و حیطه ماموریتی شهرداری مشهد بوده، به منظور رفاه حال شهروندان انجام شده است.

حیدری با تاکید بر اینکه حل مشکلات ترافیکی شهر نیازمند افق‌های جدیدی است، گفت: برهمین اساس، نگاه پیاده‌مداری و توسعه استفاده از دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی و پاک، ارائه خدمات به شهروندان با بهره‌گیری از بستر فناوری اطلاعات و ... با هدف کاهش سفرهای درونشهری مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر بدنبال حل گره ترافیکی شهر هستیم، باید فرهنگ پیاده‌مداری و استفاده از حمل‌ونقل عمومی را گسترش دهیم، چراکه با توجه به افزایش روزافزون تعداد خودروها و تقاضای سفر، توسعه زیرساخت‌ها و معابر گره‌گشا نخواهد بود.

حیدری با تاکید بر لزوم تعریف اقدامی مشترک و چندجانبه برای ترویج فرهنگ کاهش استفاده از وسائل نقلیه شخصی و حل مشکل ترافیکی شهر، گفت: سبک زندگی و رفتار مردم نیازمند تغییر است؛ البته درکنار این تغییر رفتار، شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز خدمات خود را باید در بستر الکترونیک ارائه دهند تا مانع از سفرهای غیرضروری شویم.

وی در پایان از حمایت‌ اعضای شورای شهر و تلاش‌های شهردار، معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و دیگر مجموعه‌های دخیل در پیشبرد پروژه‌های عمرانی تقدیر و تشکر کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات