بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و مدیرکل دیوان محاسبات...

صبح امروز اول مهر ماه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و مدیرکل و کارشناسان دیوان محاسبات استان و فرماندار کوثر به همراه معاونین و کارشناسان شرکت آب منطقه ای اردبیل از سد و شبکه آبیاری گیوی در شهرستان کوثر بازدید کردند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این بازدید گفت: با پیگیری شرکت آب منطقه ای اردبیل و همراهی دیگر مسئولین استانی به امید خدا با واریز قسط اول از منابع مالی پایاب سد گیوی تا دو هفته دیگر از سوی بانک های کشاورزی و سپه عملیات پروژه تسریع می گردد.

مهندس عباس جنگی مرنی اجرای پایاب سد گیوی از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان کوثر است و با اجرای این پروژه زمین های کشاورزی زیادی آبی می شوند و این اقدام در کاهش بیکاری منطقه و راندمان تولید نقش بسزایی دارد .

وی با ارائه گزارش روند تکمیل سد مخزنی گیوی در شهرستان کوثر و احداث شبکه آبیاری پایاب این سد گفت: سد مخزنی گیوی به منظور تنظیم آب رودخانه گیوی چای در محور چالگرود احداث شده و آبگیری اولیه گردیده است و در حال اجرای شبانه روزی عملیات تزریق بتن در بخش پرده آب بند جناح چپ سد و تکمیل نواقصات سد هستیم .

مهندس جنگی مرنی افزود: از اهداف اصلی اجرای سد مخزنی گیوی در شهرستان کوثر، استفاده بهینه از پتانسیل آب سطحی رودخانه گیوی چای قبل از تخلیه آورد رودخانه به رودخانه قزل اوزن می باشد و از منابع آب تنطیمی سد گیوی، تامین آب شرب، صنعت، محیط زیست و کشاورزی استفاده می شود و شبکه آبیاری پایاب سد گیوی از جمله مصرف کننده اصلی آب سد گیوی خواهد بود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح شبکه آبیاری گیوی آغاز شده و پیمانکار و مشاور طرح در محل استقرار یافته اند و درحال انجام کارهای عمرانی هستند و نسبت به حفاری تونل انتقال آب از دو قسمت ورودی و خروجی تونل انتقال آب از سد مخزنی گیوی با جدیت درحال انجام عملیات اجرایی می باشیم و در روزهای آتی اعتبار مالی مصوب از منابع بانکی برای پیشبرد پروژه دریافت می شود و تهیه بیش از ۶۰ کیلومتر لوله آب خطوط انتقال اصلی و درجه یک و دو این شبکه توسط پیمانکار انجام خواهد شد و تسریع در دریافت مرحله اول و دوم اعتبارات ۲۲۰ میلیارد تومانی منابع مالی مصوب شبکه آبیاری گیوی پیگیری می شود .

مدیرکل دیوان محاسبات استان نیز در این بازدید با قدردانی از اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل برای تداوم فعالیت ها در پروژه های بخش آب استان اظهار داشت: انصافا پروژه های بخش آب استان از پویایی خاصی برخوردار است و فعالیت ها در تمامی این پروژه ها به عینه قابل مشاهده است.

دکتر سید محمد اسحاقی کلور با بیان اینکه در تکمیل پروژه های بخش آب همراه شرکت آب منطقه ای اردبیل خواهیم بود، اظهار داشت: دیوان محاسبات استان به دنبال کمک به دستگاههای اجرایی استان جهت خدمت رسانی به مردم است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: بی شک همراهی و همکاری مسئولین برای تداوم فعالیت های عمرانی به نفع مردم است و خدمت به مردم نیازمند همدلی همه ماست تا مردم در به خواسته های بحق خود دست یابند.

در ادامه این بازدید، مهندس رضا حبیبی نماینده مجری شبکه آبیاری پایاب سد گیوی نیز گفت:  اجزای اصلی شبکه آبیاری گیوی شامل دو بخش سامانه انتقال آب از سد گیوی به شبکه بطول7.6 کیلومتر با لوله فولادی با قطر 1600 میلیمتر و احداث شبکه اصلی آبیاری و زهکشی شامل خطوط لوله تحت فشار و سازه های آبی وابسته بطول بیش از ۶۰ کیلومتر شامل لوله های فولادی، جی آر پی و پلی اتیلن در سایز های مختلف ۱۳۰ تا ۱۶۰۰ میلیمتر خواهد بود .

مهندس رضا حبیبی افزود: با تکمیل سامانه انتقال آب و احداث شبکه آبیاری گیوی، کل اجزای طرح تکمیل شده و ذینفعان طرح از فواید حاصل از اجرای آن بهره مند می شوند .

مهندس پورعزیز نماینده مجری سد مخزنی گیوی نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده توسط وزارت نیرو و شرکت آب منطقه اردبیل برای احداث سد گیوی ارائه کرد و گفت: برای عملیات و فعالیتهای باقیمانده سد گیوی تا مرحله آبگیری نهایی، نیاز به افزایش اعتبار این طرح است تا با جدیت و تلاش بیشتر بهره برداری کامل از سد گیوی را شاهد باشیم .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات