اجرای 12300 متر مربع عرشه، 1300 شمع، 50 هزار متر مکعب بتن‌ریزی  و 8500 تن آرماتوربندی در پروژه زیرگذر

اجرای 12300 متر مربع عرشه، 1300 شمع، 50 هزار متر مکعب بتن‌ریزی و 8500 تن آرماتوربندی در پروژه زیرگذر

سعید ابریشمی‌راد در گفت‌وگو با برنامه رادیویی #صبح_سیلک، عنوان کرد: در طول پروژه، 1300 شمع اجرا می شود که اکنون در این مسیر همزمان دو دستگاه خودرو بزرگ حفار به تعبیه چاه های آن می پردازند؛ این شمع ها در کوتاه‌ترین حد از 10 متر تا بلندترین آن 25 متر عمق داشته و هر شمع با ظرفیت 5 تا 7 تن آرماتوربندی می شود که تاکنون 725 عدد از شمع ها احداث و آرماتوربندی شده است.

وی وجود عرشه 12 هزار و 300 متر مربعی را یادآور شد و افزود: در جمعه گذشته و در یک روز حدود 1880 متر مکعب‌ بتن‌‌ریزی به مساحت 2 هزار متر مربع انجام پذیرفت که در نوع خود رکورد بی سابقه‌ای بوده است؛ بیشترین عرشه بتنی در حد فاصل تقاطع خیابان فلسطین تا میدان ولیعصر(عج) وجود دارد که اگر به پایان برسد مابقی عملیات باسرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

شهردار کاشان با اشاره به بیش از 8500 تن آرماتوربندی و 50 هزار مترمکعب بتن ریزی برای اجرای پروژه گفت: تاکنون بالغ بر نیمی از آرماتوربندی ها و بتن‌ریزی انجام گرفته است.

ابریشمی‌راد تصریح کرد: دیواره‌های پایینی زیرگذر شامل 18 هزار قطعه بتنی خواهد بود که قرار است با همکاری اساتید و معماران هنرهای سنتی مثل استاد حلی و اکبری به صورت طرح شمسه و چلیپا ملهم از هنر و معماری سنتی کاشان طراحی و اجرا شود و اکنون در کارگاه تجهیز شده‌‌ای، این قطعات پیش ساخته آماده می‌شود.

وی با اشاره به گذشت 12 ماه کاری از آغاز زمان شروع به کار پروژه و پیشرفت 40 درصدی آن گفت: با توجه به دو شیفته کردن عملیات و ارائه برنامه جبرانی از سوی مجری پروژه، به دنبال اجرای آن در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم.

شهردار کاشان با اشاره به حجم عملیات خاک‌برداری بالغ بر 400 هزار متر مکعب به منظور اجرای پروژه زیرگذر گفت: این حجم خاک که برای کاربرد در حوزه فضای سبز نیز مناسب است در پارک بزرگ الهیه به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی تفرجی کاشان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابریشمی‌راد، پارک بزرگ الهیه را نیز اقدام مهم دیگر و یک یادگاری برای آینده خواند و افزود: برای بهره‌برداری از این پروژه نیز بالغ بر یکصد میلیارد تومان اعتبار لازم است که امید است فاز نخست آن در دوره کنونی مدیریت شهری اجرا شده و بقیه مراحل نیز در دوره‌های بعدی به عنوان یک زیرساخت مهم گردشگری به انجام رسد.

وی با اشاره به اجرای 2.7 کیلومتر محور انحرافی برای عبور ماشین‌آلات سنگین در زمان اجرای پروژه زیرگذر گفت: این اقدام به علاوه آزادسازی محور 53 متری غیاث‌آباد و 36 متری عیسی آباد در زمینه اجرای پروژه زیرگذر اقداماتی قابل توجه و بسیار موثر بوده است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات