وجود سه تقاطع مهم در فاصله کمتر از 1300 متر یک فاجعه ترافیکی است
سعید ابریشمیراد در گفتوگو با برنامه رادیویی #صبح_سیلک، با اشاره به سفر اخیر معاون وزیر کشور و نیز استاندار اصفهان برای افتتاح پروژههای طرح چلچراغ توسعه عنوان کرد: رقم 254 میلیارد تومانی پروژههای اجرا شده با احتساب آزادسازیها، اتفاق بزرگی است که به اذعان مسئولان عالی وزارت و استانداری در هیچ شهر دیگری در استان چنین حجم اجرایی مشاهده نمیشود.
وی، شرایط دشوار اقتصادی امروز را یادآور شد و افزود:علاوه بر تورم کمسابقه و گرانی تأمین اقلامی مانند میلهگرد، با مسئله مهمتری مواجه هستیم که بیشتر به اجرای پروژهها ضربه میزند که آن بیثباتی قیمتهاست که پیمانکاران را نسبت به انجام تعهدات خویش ناتوان کرده و آنان را ناگزیر به درخواست اعمال ماده 48 و خاتمه پیمان میکند.
به گفته وی، طولانی بودن فرآیند انتخاب پیمانکار مناسب و به دنبال آن فسخ و عقد قرارداد جدید بسیار به اجرای سریع پروژههای شهری آسیب وارد کرده و مدیران شهری را با دغدغههای فراوان مواجه میکند.
شهردار کاشان، چالش تأمین منابع توسط شهرداریهای بالای 50 و 200 هزار نفر و عدم دریافت کمک استانی و دولتی گفت:ممکن است به شهرداری کاشان در طول سال منابعی در قالب ردیفهای بودجه کشوری مقابله با بحران مانند سیل و...اختصاص یابد که شاید به ندرت به یک میلیارد تومان برسد و این در مقابل بودجه سالانه و هزینه 500 میلیارد تومانی شهر که باید از طریق شهروندان و منابع محلی تأمین شود عملا هیچ است بنابراین شهرداری جز مشارکت مردم راهی دیگر برای فراهم کردن اعتبار اجرای پروژههای خویش ندارد.
ابریشمیراد، با تقدیر از شهروندانی که مشکلات ناگزیر اجرای ابرپروژهای مانند زیرگذر را تحمل میکنند افزود: چالش اصلی مدیریت وضعیت عادی عبور و مرور و حفظ جریان زندگی است که اجرای این پروژه بزرگ و گسترده را شبیه جراحی کرده است.
▫️وی با اشاره به طول دو کیلومتری پروژه زیرگذر افزود: این پروژه سه تقاطع مهم شهر را دربرمی گیرد، اساسا این تقاطعها در مسیر شریانی درجه یک با فاصله کم هم امروز و هم در آینده معضل ترافیکی محسوب میشوند که روز به روز بر شدت آن افزوده میگردد.
شهردار کاشان با یادآوری اینکه با استفاده از ابزارهای قانونی و حمایت دادستان محترم و ریاست محترم اداره ثبت اسناد، بعد از 40 سال ادامه بلوار شهید معمار در تقاطع بلوار قطب راوندی بازگشایی شد و پیش از اتمام پروژه زیرگذر این اتصال به وجود میآید افزود: آزادسازی اراضی زیاد این مسیر با وجود تلاش بسیار ادوار گذشته مدیریت شهری، در این دوره میسر شد که با خرید و تملک دیگر املاک و خانهها ادامه یافت.
ابریشمیراد اضافه کرد: با این اتفاق، ادامه بلوار شهید معمار به سمت نوشآباد رفته و دسترسی شهرهای نوشآباد و آرانو بیدگل به اتوبان را ممکن میکند؛ این تقاطع همانگونه که در طرح جامع سال 91 به تصویب رسیده به دلیل اهمیت درجه یکی که در زمینه شریانی دارد در سه سطح اجرا میشود.
وی، وجود سه تقاطع حساس و مهم در فاصله کمتر از 1300متر را یک فاجعه ترافیکی خواند و گفت: قبل از تقاطع سردار شهید معمار و قبل از تقاطع شهید منتظری، تماما به صورت زیرگذر با عرض باند 22 متر است و هر لاین رفت و برگشت همراه با باند اضطراری تعریف شده است؛ عرض زیرگذر در نقطه ای از میدان ولی عصر(عج) به 30 متر می رسد و این در علم مهندسی ویژگی خاصی در این حوزه محسوب شده که قابل توجه است.
به گفته وی، عدم وجود پایه وسط پل مزیت دیگری است که ایمنی بیشتری را برای تردد خودروها بدون برخورد با موانع فراهم می کند.
نظرات