بمباران تبریز در دوران هشت سال دفاع مقدس به روایت سنگ‌نگاره‌ها

بمباران تبریز در دوران هشت سال دفاع مقدس به روایت سنگ‌نگاره‌ها

شهریار تبریز: دشمن بعثی سرخورده از شکست‌های پی در پی و با هیمنه‌ای درهم شکسته به فکر انتقام از ملت ایران می افتد و این بار به صورت مستقیم مناطق مسکونی و مردم عادی را هدف قرار داده و در چندین نوبت شهرهای بزرگ کشور را بمباران می کند.

تبریز، به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران اسلامی، یکی از اهداف رژیم بعثی برای بمباران بود که نیروی هوایی دشمن ۷۶ بار تأسیسات شهری، دانشگاه، بیمارستان و مناطق مسکونی تبریز را هدف قرار داده و بسیاری از شهروندان عادی در این بمباران شهید شدند.

تبریز طی ۸ سال دفاع مقدس بارها مورد تهاجم نیروی هوایی عراق قرار گرفت. ۳۱ شهریور ۵ نقطه تبریز بمباران شد و تا تیر ماه سال ۶۷ این شهر ۷۶ بار مورد حملات هوایی دشمن بعثی قرار گرفته و در این حملات ناجوانمردانه بیش از ۳۰۰ شهروند غیر نظامی تبریزی به شهادت رسیدند.

مهمترین مناطق بمباران شده تبریز در ۸ سال دفاع مقدس، فرودگاه، پایگاه هوایی، پالایشگاه تبریز، دانشگاه تبریز، بیمارستان ۲۹ بهمن و همچنین مناطق مسکونی در شهرک امام، خیابان امام، مارالان، عباسی و چند نقطه دیگر تبریز بود.

در سال های گذشته، مدیریت شهری تبریز در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اقدام به تهیه و نصب تابلوهای یادبودی در نقاط بمباران شده توسط نیروی هواپیمایی، یاد و خاطره شهدای این بمباران را گرامی داشته است.

در کنار این موضوع، نصب تابلوهای یادبود در نقاط بمباران شده، یادآور ظلم رژیم بعثی در هدف قرار دادن نقاط مسکونی  و شهادت شهروندان بی‌دفاع است.

۴۰ نقطه از سطح شهر تبریز هدف بمباران نیروهای بعثی بودند که تابلوهای سنگی یادبودی در این نقاط نصب شده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات