ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در نقاط آسیب‌پذیر شهر

ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در نقاط آسیب‌پذیر شهر

بهروز گرانمایه در نشست تشریح پروژه‌های شهری که با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه، مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های مختلف شهری، اجرای آن را در شرایط سخت موجود تنها بواسطه همت اعضای خانواده شهرداری کاشان و همچنین همدلی و انسجام موجود در شهر، ممکن دانست.

وی، به پروژه‌های متعدد در حوزه فرهنگ اشاره کرد و احداث آمفی تئاتر فرهنگ‌سرای مهر با ظرفیت 650 نفر با توجه به مشکل برخورداری شهر از مرکزی مناسب برای میزبانی همایش‌ها، مراسم، آیین‌های سنتی و مذهبی و جشنواره فرهنگی را حائز اهمیت قلمداد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کاشان، همچنین با اشاره به ایجاد خانه‌های فرهنگ در نقاط مختلف شهر، نگاه عدالت‌محور در توزیع این مراکز فرهنگی با توجه ویژه به بخش‎‌های کم‌برخوردارتر و دارای سکونت‌گاه‌های غیررسمی را متذکر شد.

گرانمایه، بازسازی مجموعه استخر مروارید را با توجه به مشکلات عدیده و صرف هزینه بالا یادآور شد و احیای این زیرساخت مهم ورزشی را به دلیل ایجاد فضای رقابت با استخرهای دیگر شهر  متناسب با استفاده قشر کم درآمد قابل توجه ارزیابی کرد.

وی، همچنین احداث میدان حضرت معصومه(س) به عنوان یکی از ورودی ها به کاشان پس از سه دهه انتظار را خاطرنشان کرد و افزود:علیرغم سوانح متعدد رانندگی اما به دلایل مختلف نظیر وجود تأسیسات شهری و معارضین ملکی، امکان آزادسازی و اجرا مهیا نشد تا آنکه در این دوره مدیریت شهری پروژه به اجرا رسید.

معاون فنی و عمران شهرداری کاشان، با اشاره به بازآفرینی محلات و معابر قدیمی، مواردی مانند آب انبار دارکوب، محله پاچنار راوند و..را در این زمینه یادآور شد.

گرانمایه، با اشاره به احداث پردیس فرهنگی به عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت فرهنگی شهر، این اتفاق را علاوه بر ارتقای سرانه فرهنگی به واسطه اجرای آن در نقطه‌ای از شهر مرتبط با سکونت‌گاه های غیررسمی، مهم قلمداد کرد.

وی، در خصوص احداث کنارگذر شرقی کاشان(سردار شهید کریمی) به یادآوری روند اختصاص بودجه ملی و سپس تجمیع ردیف اعتباری آن با کنارگذر آران و بیدگل پرداخت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کاشان، با اشاره به توقف پروژه از سوی اداره راه و شهرسازی و سپس حضور شهرداری در قالب عقد تفاهم نامه با این اداره در سال‎ 93 برای تکمیل بخش سوم این پروژه عنوان کرد: با وجود مساعدت شهرداری در زیرسازی و اجرای آب‌روها اما اداره و راه و شهرسازی به درستی به تعهد خویش در اجرای آسفالت عمل نکرده است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات