احداث پردیس فرهنگی می‌تواند نشاط را به جامعه تزریق کند

احداث پردیس فرهنگی می‌تواند نشاط را به جامعه تزریق کند

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در نشست تشریح پروژه‌های شاخص شهرداری، با اشاره به روایتی از مولای متقیان مبنی بر ضرورت محاسبه و مقایسه دیروز، امروز و آینده گفت: ما باید ضمن آگاهی از شرایط گذشته و تبیین وضعیت کنونی و مقایسه این دو دوره به دنبال ترسیم چشم‌انداز فردای خود نیز باشیم.

وی، با یادآوری هدف‌گذاری مقام معظم رهبری در خصوص رسیدن به استانداردهای جهانی در حوزه علمی طی نیم قرن عنوان کرد: چنانکه امروز با وجود رکودی مقطعی، ادامه روند توسعه علمی را مشاهده می‌کنیم اتفاقی که در منطقه نیز با انتخاب دانشگاه کاشان به عنوان ششمین دانشگاه برتر کشور شاهد آن هستیم.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان با تأکید بر تلاش دشمن در زمینه واگرایی نسبت به انقلاب اسلامی و کمرنگ ساختن دستاوردهای ارزشمند نظام، بر لزوم تبلیغ صحیح اقدامات و فعالیت‌ها به منظور تقویت امید و روحیه جامعه تأکید کرد.

سلیمانی،با اشاره به احداث پردیس فرهنگی کاشان به عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت فرهنگی شهر، استفاده از بقایای کارخانه ریسندگی و بافندگی برای عملیات اجرایی آن را متذکر شد.

وی افزود: از دست رفتن صنعت نساجی مضر است، تبدیل به مخروبه شدن کارخانه‌ای که زمانی سوت فعالیت آن، شهر را نوازش نموده، به مردم ساعت می‌آموخت و حیات اقتصادی جامعه را تأمین می‌کرد بسیار جای نگرانی است اتفاقی که متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت در زمینه‌ها و مجموعه‌های مختلف صنعت نساجی نظیر قائم شهر، بافت بلوچ و...روی داده اما اکنون ایجاد مجموعه‌ای فرهنگی با ساختار و رنگ‌های زیبا، می‌تواند نشاط و پویایی را به جامعه کاشان تزریق کند.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، راه‌اندازی کارگاه قرارگاه خاتم الانبیاء و تجهیز آن در بطن شهر را نشانه‌ای از تعامل و تفاهم کارفرما و مجری پروژه بزرگ زیرگذر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانست.

سلیمانی، بر لزوم تولید درآمد برای اقشار مختلف مردم از طریق ارتقای شاخص‌های توریستی تأکید کرد و افزود: با ایجاد ارتباط میان حلقه‌های تاریخی، تمدنی و فرهنگی شهر می‌توان این امر را محقق کرد.

وی، تقویت توریست مذهبی و دینی دارالمومنین را در قالب تعریف طرح جامع توریست معنوی و گروه‌های زیارتی خواستار شد و افزود: شاید از لحاظ مذهبی رقابت با شهری مانند مشهد به عنوان پایتخت حقیقی و قلب ایران اسلامی ممکن نباشد اما از سویی دیگر منطقه کاشان به عنوان مهد تمدن با تاریخی بیش از 7500 سال و همچنین میزبانی از 400 امامزاده که تعدادی از آنان فرزندان بلافصل امام معصوم هستند دارای جایگاهی ممتاز و بی‌بدیل است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات