آغاز گام دوم طرح همیاران آب در جوین سبزوار

کوروش ناوی- سبزوار/ نخستین نشست هم اندیشی راهبردی طرح «همیاران آب» شهرستان جوین در سال جاری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، در این نشست فرماندار، مدیر آب و فاضلاب، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس اداره منابع طبیعی، نماینده انجمن صنفی کشاورزان و مسئولان شهری حضور داشتند.

محمد ثابتی مقدم، مدیر امور منابع آب سبزوار در خصوص این جلسه گفت: گزارش های اجرای یکساله طرح همیاران آب به نقد و بررسی گذاشته شد و در خصوص گام های بعدی برای عملیاتی کردن طرح در سال جاری تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: طرح همیاران آب برای نخستین بار به یاری همه افرادی که در مدیریت آب نقش مهم و سازنده دارند از جمله: دانشگاه فردوسی مشهد، مدیران اجرایی شهری، فرمانداران، دستگاه قضا و دادستانی، تشکل های کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و نهادهای مردمی تهیه و به تصویب رسید.

ثابتی مقدم خاطر نشان کرد: سال اول این طرح اجرا و 2 هدف دیگر از جمله رسیدن به کسری مخزن صفر تا سال 1405برنامه ریزی شده که در گام اول باید برداشت آب حدود 800 میلیون متر مکعب کاسته شود.

مدیر امور منابع آب سبزوار تصریح کرد: در گام دوم این طرح در سال جاری ضروری است تا سال 1425حجم کسری به 75 درصد منابع آب تجدید پذیر استان برسد.

وی در ادامه یاد آور شد: در شهرستان جوین میزان برداشت از چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت از چاه های مجاز حدود 30 میلیون متر مکعب بوده که با انسداد تعداد قابل توجهی از چاه های غیر مجاز و کاهش برداشت آب از چاه های مجاز این آمار به نصف رسیده است.

مدیر امور منابع آب سبزوار به فرایند اجرای طرح همیاران آب در خراسان ر ضوی اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید در تشریح وظایف مشخص شده در طرح نقش آفرینی و زمینه و مقدمات مشارکت همه بخش های درگیر با موضوع آب را در فرایند اجرای طرح همیاران فراهم کنند.

براساس این گزارش در ابتدای این نشست فرماندار جوین ضمن خوش آمد گویی به حاضران آماری از وضعیت آب و نزولات جوی شهرستان ارائه و بر انسداد چاه های غیر مجاز و کنترل برداشت از چاه های مجاز تاکید کرد.

جمشیدی در این نشست بر مشارکت تشکل های کشاورزی در اجرای صحیح این طرح تاکید و بیان کرد: طرح همیاران آب در شهرستان جوین باید ملاک عمل برنامه ریزی ها قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برای آنکه طرح همیاران آب در رسیدن به هدف تعادل بخشی بین مصرف و منابع آبی موفق شود همه باید همدل و همزبان باشند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات