فوت ۳۶ نفر از شهروندان در تابستان سال جاری/ بیش از ۸۶ هزار تماس  ...

فوت ۳۶ نفر از شهروندان در تابستان سال جاری/ بیش از ۸۶ هزار تماس ...

فوت ۳۶ نفر از شهروندان در تابستان سال جاری/ بیش از ۸۶ هزار تماس اشتباهی به مرکز ۱۲۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی در رابطه اقدامات صورت گرفته در تابستان سال جاری، اظهار کرد: در طی این بازه زمانی ۱۹۸ هزار و ۳۳۱ مورد تماس به مرکز فرماندهی ۱۲۵ صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۹.۳ درصدی را داشته است.
وی افزود: تعداد تماس های عملیاتی ما در این بازه زمانی هشت هزار و ۷۰۱ مورد، تماس مزاحمی ۸۶ هزار و ۸۲۹ مورد، تماس های اشتباهی ۴۳ هزار و ۱۲۹ مورد، تماس های مشاوره ای ۱۱ هزار و ۱۲۰ مورد و سایر تماس ها ۴۸ هزار و ۵۵۲ مورد بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: در طی این بازه زمانی سه هزار و ۲۹۴ مورد عملیات آتش سوزی با علل پر تکرار مرتبط با گیاهان و درختان، ضایعات و زباله خارج از ساختمان و وسایل نقلیه و حریق ساختمان به دلیل گرمای اجزای شبکه توزیع برق صورت گرفته است.
عزیزی با اشاره به هزار ۶۴۹ مورد عملیات امداد و نجات با علل پرتکرار در این بازه زمانی، تصریح کرد: این بخش نیز شامل عملیات رهایی و نجات افراد از آسانسور و محبوس شدن در خانه و اتاق و... می شود.
وی با اشاره به ارائه هزار و ۹۵۳ مورد خدمات ایمنی با علل پر تکرار، تاکید کرد: این بخش نیز شامل عملیات دفع حشرات مزاحم، نجات افراد از رفع مزاحمت حیوانات و نشت مایعات قابل اشتعال می شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: در طول این مدت مناطق دو و ۹ شهری اولویت مناطق با بیشترین فراوانی در آتش سوزی و امداد نجات بوده اند.
عزیزی با اشاره به تعداد فوتی ها در این بازه زمانی، خاطرنشان کرد: تعداد افراد فوت شده در تابستان سال جاری ۳۶ نفر، تعداد مصدومان ۴۷۶ نفر، تعداد نجات یافته ها دو هزار و ۳۱۷ و همچنین تعداد نیروهای عملیاتی اعزام شده به محل ماموریت نیز ۲۳ هزار ۹۳۱ نفر و تعداد خودروهای عملیاتی اعزام شده نیز هفت هزار و ۸۱۷ دستگاه بوده است.
وی ادامه داد: در طی این مدت چهار هزار و ۷۷۳ مورد درخواست ایمنی از مناطق شهرداری به سازمان آتش نشانی، انجام هشت هزار و ۵۵۷ مورد بازدید پیشگیرانه از اصناف سطح شهر و صدور سه هزار و ۱۲۲ مورد تاییدیه ایمنی اصناف صورت گرفته است.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات