شهرداری مشهد در برگزاری مراسمات اربعین پیشرو است

شهرداری مشهد در برگزاری مراسمات اربعین پیشرو است

شهرداری مشهد در برگزاری مراسمات اربعین پیشرو است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حجت السلام و المسلیمن حسین احمری در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی، در رابطه با برنامه های اربعین، اظهار کرد: برای سال جاری هماهنگی های لازم صورت گرفته که در روز اربعین سال جاری در بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ مسجد سرتاسر استان با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسمات اربعین با سخنرانی، مداحی و زیارت اربعین با پخش از بلندگوهای آن شاهد برگزای مراسمات ویژه اربعین باشیم.
وی تصریح کرد: در همه شهرهای استان نیز مراسم ویژه اربعین با محوریت امام جمعه نیز برگزار خواهد شد و برگزاری این مراسم بر عهده شورای سیاست گذاری و ائمه جمعه خواهد بود.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در روز قبل اربعین در همه ادارات استان نیز باید فضای اربعینی حس شود و از هر برنامه ای که در توان آن ها بوده دریغ نکنند.
احمری با بیان اینکه در همه حوزه های علمیه مراسم اربعین نیز برگزار می شود، گفت: در همه بقاع های متبرکه که اداره کل اوقاف متولی آن است نیز مراسم ویژه اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد و زیارت اربعین نیز از بلندگوهای همه امام زاده ها پخش خواهد.
وی ادامه داد: همچنین هماهنگی هایی صورت گرفته که همزمان از همه بلندگوهای مساجد، امام زاده ها و... بعد از نماز ظهر زیارت اربعین پخش شود. علاوه بر آن در روز اربعین در همه ابنیه منتسب به آستان قدس رضوی در کل کشور هماهنگی هایی صورت گرفته برنامه های ویژه اربعین برگزار شود.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در خراسان رضوی با بیان اینکه در هشت منطقه حاشیه شهر نیز مراسم بزرگ اربعین با میزبانی آستان قدس رضوی برگزار می شود، اظهار کرد: روضه های سیار محلی نیز در سطح شهر درب منازل شهدا، کوچه ها و محلات برگزار خواهد شد.
احمری عنوان کرد: همه خطبا و مداحان حرم مطهر نیز توجیه شدند که موضوع مداحی و سخنرانی خود را در شب و روز اربعین مختص این روز در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه علاوه بر آن برنامه بزرگی در حرم مطهر رضوی با سخنرانی حضرت آیت الله علم الهدی برگزار خواهد شد، افزود: همچنین برگزاری شب شعر اربعینی نیز همزمان با نمایشگاه عکس با این مضمون پیش بینی شده است.

غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات