گردآوری بانک اطلاعاتی نیازهای ایمنی کاشان

گردآوری بانک اطلاعاتی نیازهای ایمنی کاشان


محمدعلی پیراسته در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان که به مناسبت در پیش بودن روز ملی آتشنشانی صورت گرفت بیان کرد: گرامیداشت هفتم مهرماه، تنها به منظور پاسداشت تلاش‌های خالصانه آتش‌نشانان نیست بلکه به منظور ترویج فرهنگ ایمنی در جامعه است.

وی، با یادآوری علت نامگذاری هفتم مهرماه به نام روز آتش‌نشانی، به جانفشانی آتش‌نشانان آبادانی در این روز در سال 1359 پس از حمله نیروهای بعث عراق اشاره و بر استمرار این عملکرد ایثارگرانه و غیرت‌مندانه تا به امروز توسط این نیروی پرتلاش تأکید کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با اشاره به تأسیس نخستین آتش‌نشانی در سال 1220 در تبریز، عنوان کرد: بر خلاف آن روز که اطفای حریق مهم‌ترین و تنها وظیفه آتش‌نشانی بوده امروز آتش‌نشانی با تنوع وگسترده فوق‌العاده فعالیت‌ها و خدمات مواجه هستند.

پیراسته با یادآوری اینکه از 40 نوع حادثه محتمل در دنبا، 30 نوع در کشور ما قابلیت وقوع دارد، به نمونه‌های متعدد و متنوعی از اتفاقات و حوادث طبیعی و انسانی اشاره کرد که آتش‌نشانی باید برای رفع و مقابله با آن اقدام کند.

وی، با بیان اینکه پنج ایستگاه و 125 نیرو در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به صورت شبانه‌روز به انجام وظیفه می‌پردازند عنوان کرد: علاوه بر اقدامات و حضور عملیاتی نیروها که به صورت روزانه و روتین صورت می‌گیرد برنامه‌های متعددی نیز برای پیشگیری از وقوع حوادث توسط عوامل این سازمان انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با اذعان به اینکه اماکن عمومی کاشان وضعیت خوبی ندارد از تشکیل کمیته فنی ساختمان‌ها و بازدید مستمر و دقیق از اماکن عمومی و مهم نظیر ساختمان‌های اداری، آموزشی، تجاری، بهداشتی و مذهبی و صدور دستورالعمل برای رفع نواقص این ساختمان‌ها خبر داد.

پیراسته، با انتقاد از اینکه برای بازدید از برخی اماکن عمومی از ورود مأموران آتش‌نشانی جلوگیری صورت می‌گیرد خواستار برخورد دستگاه قضایی با افراد متخلف شد.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های شهردار برای ارتقای چشمگیر امکانات و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی بر لزوم تقویت بیشتر این سازمان مهم نظیر احداث دو ساختمان دیگر آتش‌نشانی تأکید کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همچنین با بیان اینکه کاشان به عنوان نخستین شهر برخودار از ایستگاه خیرساز آتش‌نشانی است، عزم این سازمان به استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین را متذکر شد.



لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات