120 میلیون تومان هزینه روزانه تنظیف شهر

120 میلیون تومان هزینه روزانه تنظیف شهر


مصطفی ادهمی در گفتگو با برنامه #صبح_سیلک با بیان اینکه بالابودن هزینه های نگه داشت شهر باعث کاهش درآمدهای شهرداری و کندی روند توسعه فعالیت های عمرانی می شود، تصریح کرد: شهروندان با مشارکت در اجرای طرح تفکیک از مبدا با اختصاص 20 کیوسک در نواحی مختلف شهری و فعالیت نزدیک به 20 ناوگان موتوری می توانند در کاهش حجم پسماندهای خانگی و هزینه های جمع آوری آن یاری گر باشند.

وی اجرای طرح معتمدین محلی را در برقراری ارتباط بیشتر شهروندان با شهرداری مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: اطلاع رسانی و مشارکت شهروندی با اجرای طرح هایی مثل معتمدین محلی، زیستاک در شهرک خاتم الانبیاء و زیست بانو در فاز دو شهرک ناجی آباد در هدفمندی منابع درآمدی و کاهش هزینه های نگه داشت شهر تاثیر گذار است.

ادهمی افزود: پروژه مشارکتی زیست بانو که به عنوان طرح پایلوت در سطح محلات فاز دو شهرک ناجی آباد به اجرا درآمده، موفق شده در قالب فعالیت بانوان شهردار محلات حدود 30 درصد از حجم زباله های روز و به همین میزان از حجم پسماند شب منازل بکاهد و شهروندان را به داشتن کوچه های سبز بدون زباله در روز تشویق کند.

بگفته وی ثبت حدود 5 هزار پیام شهروندی با موضوع خدمات شهری در سامانه تلفنی 137 نشان از اهمیت این نوع خدمات بخصوص در بخش مدیریت پسماندهای خانگی و... است که مشارکت شهروندان را در حفظ و نگه داشت شهر و کاهش هزینه های جاری پراهمیت می سازد.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات