دلاوری‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان در فضای  ...

دلاوری‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان در فضای ...

دلاوری‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان در فضای عمومی شهر اکران و روایتگری شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی در مراسم رونمایی از سردیس «شهید فرامرز عباسی»، گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های ملت شریف ایران و همه جانبازان و ایثارگران در دفاع مقدس، اظهارکرد: این عزیزان با دلاوری‌ها و رشادت‌های خود معنا و مفهوم ایستادگی و مقاومت را برای نسل‌های مختلف معنا کردند و بدون شک این میراث ارزشمند برای ما و آیندگان باقی خواهد‌ماند.

وی با بیان اینکه پل‌ها و خیابان‌ها و معابر علیرغم اینکه اجزاء تشکیل‌دهنده شهر محسوب می‌شود ولی به شهر و زندگی شهری معنا و مفهوم نمی‌بخشند، گفت: این معنا و مفهوم از ایثارگری‌ها، مجاهدت‌ها و افتخارآفرینی‌های افرادی که در این شهر حضور دارند، متبادر می‌شود.

اصولی افزود: برهمین اساس، شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود تقویت مفاهیم و عناصر هویت‌بخش پیوسته مدنظر داشته و از هر ابزار و فرصتی برای تقویت و تثبیت این مهم بهره گرفته است تا برای آیندگان مستندسازی شود و باقی‌بماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه شهدا چشم و چراغ شهر و شهروندان هستند و گرامیداشت و بزرگداشت و زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره آنها، اولویت نخست مدیریت شهری در این دوره بوده است، تصریح کرد: پرداختن به موضوع شهدا در شهری که شهر شهادت است، باید ویژه‌تر باشد؛ برهمین اساس، ساخت و آماده‌سازی سردیس و تندیس شهدایی که در این شهر زیسته‌اند و خیابان های شهر مزین به نام آنهاست، در دستورکار قرار گرفته است.

اصولی افزود: در گام بعدی، سازمان فرهنگی شهرداری شناسه و شناسنامه‌ای از ایثاگران و شهدا و گذشته آنها برای سردیس‌ها آماده می‌کند تا در قالب نرم‌افزار موبایلی شهر من بتوان بیشتر با این عزیزان آشنا شد و فضای مناسبی را برای نسل جوانی که آن روزها را مشاهده نکرده، به بهترین شکل مهیا کنیم.

وی با اشاره به اقدام ارزنده سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برای اکران تصاویر شهدای صنوف مختلف همچون کارگر، جوشکار و تعمیرکار و مهندسان و ... در هفته دفاع مقدس، گفت: یکی از این بخش‌ها، شهدای ارتش جمهوری اسلامی هستند؛ افتخارآفرینانی که یکی از ارکان مهم قدرت دفاعی ما بودند.

اصولی با تاکید بر اینکه این دلاوری‌ها و رشادت‌ها باید ثبت و ضبط شود و در فضاهای شهری برخی از این مجاهدت‌ها را به تصویر کشید و روایتگری کرد، گفت: در گام بعدی علاوه بر شخصیت‌ها، اقدامات و عملیات هایی چون ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان نیز باید در فضای شهری مورد توجه قرار گیرد تا در سالروز آنها بتوان به بهترین شکل بهره‌برداری و به نسل جوان منتقل کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات