فاز دوم مسقف‌سازی گلزار شهدا آماده بهره‌برداری

فاز دوم مسقف‌سازی گلزار شهدا آماده بهره‌برداری

به گزارش شهریار، پروژه مسقف‌سازی گلزار شهدای وادی رحمت در راستای ساماندهی قبور مطهر شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و تکریم آنها صورت گرفته است که فاز دوم این پروژه با اتمام عملیات‌اجرائی و عمرانی آماده بهره‌برداری و افتتاح است. این پروژه فرامنطقه‌ای توسط شهرداری منطقه ۲ تبریز اجرا و تکمیل شده است. با پایان مسقف سازی فاز ۲ بلوک شهدای وادی رحمت، عملیات گلکاری، ساماندهی و تزیین فضای سبز به همراه تعویض ۱۱۰۰ پرچم قبور مطهر شهیدان اجرایی شد

شهردار منطقه ۲ درباره روند اجرائی پروژه مسقف‌سازی گلزار شهدای وادی رحمت می‌گوید: نمای سنگی محوطه بیرونی و عملیات نورپردازی محوطه داخلی به منظور جلوه بخشیدن به این پروژه فرامنطقه ای و تامین روشنائی آن و همچنین احداث پیاده رو و جدول گذاری پروژه نیز خاتمه یافته است.

باقر خوشنواز ادامه می‌دهد: لوله گذاری برای هدایت و جمع آوری آب های حاصل از بارندگی، احداث پله های دسترسی و تکمیل کف سازی پیاده روها نیز پایان یافته است؛ که این پروژه در ۱۰ هزار مترمربع مساحت و صرف اعتبار اولیه ۸۰ میلیارد ریالی از پروژه های ماندگار در راستای تکریم خانواده های شهدا توسط شهرداری منطقه ۲ اجرائی شده و آماده افتتاح است.

در طول مدت اجرای پروژه مسقف سازی فاز دو گلزار شهدای وادی رحمت، برخی از سنگ های قبور مطهر شهدا آسیب دیده بودند که با همان شکل و شمایل قبلی در محل نصب شده‌اند. مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در این باره می‌گوید: ۳۰ مورد از سنگ‌های قبور مطهر شهدا آسیب دیده در فاز دو شهیدان شناسایی شده بودند که  کار تعویض آنها نیز به اتمام رسیده است

به گفته  فرخ جلالی، تمام سنگ های بازسازی و تعویض شده همان شکل و شمایل پیشین را داشته و هیچگونه تغییری در آنها داده نشده است.

او همچنین از ساماندهی قبور مطهر شهدا و تنظیف محل خبر داده و اضافه می‌کند: همزمان با پایان فعالیت های عمرانی نسبت به جمع آوری نخاله، حذف علف های هرز، نظافت، پاکسازی، ساماندهی فضای سبز، تعویض شیشه معجرهای آسیب دیده و بازنویسی نوشته های پاک شده بر روی قبور نیز اقدام شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات