انسداد ۷ حلقه چاه غیرمجاز طی یک هفته در تهران

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: با انسداد ۷ حلقه چاه غیر مجاز طی هفته گذشته از خروج بیش از ۳۳ هزارمتر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "راما حبیبی" با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش کارشناسان حقوقی و واحد بازرسی و نظارت با اخذ دستور قضایی طی یک هفته گذشته ۷ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۲۷۵ متر و با دبی ۲ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده اند، تصریح کرد: طی این مدت نیز ۳ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های پروانه دار نصب شد و نسبت به شناسایی ۲۱ مورد چاه غیرمجاز و صدور اخطاریه به صاحبان چاه ها اقدام گردید.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: همچین در بخش آب های سطحی نیز نسبت به بررسی ۱۱ مورد تصرفات غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها اقدام بعمل آمد.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار کرد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

حبیبی در پایان خاطر نشان کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز در دستور کار قرار دارد تا با اجرای این طرح بتوانیم در منابع و سفره های آب زیرزمینی و بعضی از دشت‌های این شهرستان تعادل نسبی را برقرار و روند افت آب‌های زیرزمینی را کاهش دهیم و در این راستا امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات