جلوگيري از انتشار 30 ميليون قبض در تهران

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ،در حالي كه "شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ" سيزدهمين سال تاسيس خود را پشت سر مي گذارد، مدير عامل اين شركت از آن به عنوان اتاقي شيشه اي ياد مي كند كه تمامي مشتركان برق پايتخت، از غربي ترين نقطه شهر تا جنوبي ترين نقطه تهران، مي توانند همه فعاليت هاي اين شركت را به شكلي شفاف، رصد كنند.

حسين صبوري در سيزدهمين سالگرد تاسيس اين شركت گفت: پيش از سال 1386، پنج شركت، مسووليت تامين و توزيع برق شهر تهران را برعهده داشتند.اما بعد از قانون استقلال شركت هاي توزيع در سال 86 تصميم گرفته شد اين شركت ها به لحاظ انسجام مديريتي، برنامه ريزي و اقدام يكپارچه در شهر تهران، ادغام و شركتي مستقل كه مشمول همه فعاليت هاي شهر تهران باشد تحت عنوان شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ، تاسيس شود.

مدير عامل شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ با اشاره به اين كه در سيزده سالي كه از زمان تاسيس اين شركت مي گذرد اقدامات وسيعي در راستاي تامين برق مشتركان شهر تهران انجام شده است خاطرنشان كرد: در زمان تاسيس اين شركت ، شهر تهران 3/2 ميليون مشترك داشت كه امروز اين تعداد به 4/5 ميليون مشترك افزايش يافته است و در واقع حدود 13 درصد مشتركان كل كشور در محدوده توزيع برق پايتخت قرار دارند.

وي با اشاره به اينكه 10 درصد برق كشور در شهر تهران مصرف مي شود تصريح كرد: يكي از اهداف و راهبردهاي اين شركت، تامين برق مطمئن و پايدار براي مردم است كه خوشبختانه با برنامه هاي وسيع كه در اين مدت انجام شده است در حال حاضرشاهد بهبود شاخص هاي تامين برق هستيم.

مدير عامل شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ در ادامه به اقدامات مهمي كه سيزده سال گذشته صورت گرفته است اشاره كرده و افزود: تا سال گذشته سالانه در شهر تهران 30 ميليون قبض برق چاپ و توزيع مي شد كه با اقدام جهادي كه در تهران و هم زمان در كل كشور صورت گرفت اين روند، متوقف و صورت حساب برق مصرفي شهروندان بصورت الكترونيكي و از طريق پيامك به آنها اطلاع داده مي شود كه اين امر هم موجب كاهش هزينه هاي شركت و هم افزايش ميزان رعايت الزامات زيست محيطي و مسايل اجتماعي است.

وي يكي ديگر از اقدامات اين شركت به ويژه در دوران شيوع بيماري كرونا را ارايه خدمات غير حضوري دانست و افزود: طي دو سال گذشته چندين سامانه در شهر تهران با هدف ارايه خدمات بصورت غير حضوري راه اندازي شد تا مردم براي دريافت خدمات، نيازي به مراجعه حضوري به مناطق برق نداشته باشند.

وي تصريح كرد: سالانه در شهر تهران 600 هزار مراجعه حضوري در مناطق 22 گانه برق انجام مي گرفت كه از ابتداي مهر ماه امسال با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته مقرر شده است به منظور تامين آسايش مشتركان در سطح شهر تهران خدماتي كه امكان ارايه آن بصورت غير حضوري وجود دارد از اين پس به شكل كامل، غير حضوري ارايه شود و در واقع مي توان گفت كه ميز خدمتي كه در مناطق 22 گانه اين شركت وجود داشت به خانه ها و يا تلفن هاي همراه مردم انتقال خواهد يافت.

وي هوشمند سازي 32 هزار كيلومتر شبكه در شهر تهران را از ديگر اقدامات اين شركت عنوان كرده و يادآور شد: اين شركت 18 هزار پست برق دارد كه مديريت اين حجم از شبكه، بسيار پيچيده و مشكل است و به طور قطع با روش هاي سنتي و قديمي امكان مديريت آن به شكل مناسب وجود ندارد از اين رو در حال حاضر براي مديريت پست هاي برقي كه كنترل 4 هزار نقطه شهر تهران را بر عهده دارند از مدرن ترين و به روز ترين فن آوري ها استفاده مي شود.

صبوري در ادامه بيان كرد: در حال حاضر 40 درصد از برق تهران توسط 100 هزار مشترك از 4/5 ميليون مشتركي كه وجود دارد مصرف مي شود كه حدود 85 درصد از اين مشتركان مجهز به كنتور هاي هوشمند شده و مصرف برق آنها از راه دور قرائت مي شود.

وي افزود: حدود 7 هزار كيلومتر شبكه فشار ضعيف هوايي در تهران وجود داشت كه مشكلات زيست محيطي ، خاموشي و مشكلات ديگري را به همراه داشت كه با سرمايه گذاري بيش از 750 ميليارد تومان درطول 5 سال گذشته، اين شبكه به كابل خود نگهدار تبديل شده است.

مدير عامل شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ با تاكيد بر اينكه از برنامه ها و راهبرد هاي اصلي اين شركت ارايه خدمات غير حضوري است گفت: با ورود ماشين آلات مجهز به فناوري هاي روز ،در صدد هوشمند سازي حوادث و اتفاقات شهر تهران هستيم تا اگر براي مشتركي در هر نقطه اي از تهران مشكلي در حوزه برق به وجود آيد محل تماس آن به نزديك ترين خودرو، اعلام و در حداقل زمان ممكن، خاموشي يا حادثه پيش آمده، رفع شود.

وي با بيان اينكه تبديل اين شركت به اتاقي شيشه اي از اولويت هاي مهم به شمار مي آيد تصريح كرد: افزودن شبكه جديد به مجموعه شبكه ي توزيع برق در پايتخت  از جمله برنامه هاي در دست اقدام اين شركت بوده و همزمان بازسازي شبكه هاي قديمي و فرسوده به عنوان يكي از مهم ترين اولويت هاي كاري، درحال انجام مي باشد.

صبوري همچنين روشنايي شهر تهران را بعنوان ويترين پايتخت دانست كه توسط سامانه اي هوشمند، كنترل و مديريت مي شود و در صورت وقوع هر نوع مشكلي در روشنايي معابر در كوتاه ترين زمان، رفع عيب صورت خواهد گرفت.

وي در پايان از كسب رتبه برگزيده توسط شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ در جشنواره شهيد رجايي طي دو سال گذشته خبر داده و از شعار اين شركت با عنوان شركتي شايسته براي اعتماد مردم ياد كرده و ابراز اميدواري كرد با برنامه ريزي هاي انجام شده هر روز بيش از روز پيش، خدماتي نوين و شايسته شهروندان پايتخت به مشتركان تهراني ارايه شود.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات