رها سازی سه گونه جانوری در پناهگاه حیات وحش یخاب

رها سازی سه گونه جانوری در پناهگاه حیات وحش یخاب


سه گونه جانوری در پناهگاه حیات وحش یخاب شهرستان آران و بیدگل رها سازی شدند.

به گزارش "پارما" از سید عباس نگهبان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: سه گونه جانوری در پناهگاه حیات وحش یخاب شهرستان آران و بیدگل رها سازی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: سه گونه جانوری شامل یک حلقه شتر مار، یک قطعه کلاغ کوهی نوک سرخ (زاغی ) و یک قطعه بوتیمار که توسط دوستداران محیط زیست به انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد سپرده شده بودند تحویل این اداره شدند .

سیدعباس نگهبان افزود: شتر مارکه گونه ای غیر زهری است داخل منزل مسکونی در ابوزیدآباد زنده گیری شد و همچنین بوتیمار پس از برخورد با تیر برق مصدوم و توسط علاقه مندان به محیط زیست تیمار شد.

وی بیان داشت : درخصوص کلاغ کوهی نوک قرمز می توان گفت حضور این پرنده در مناطق مسکونی توجیهی نداشته و این اقدام توسط افرادی نا آگاه انجام شده بوده که پس از تیمار و اطمینان از سلامت آنها در زیستگاه طبیعی خود در پناهگاه حیات وحش یخاب در حضور محیط بانان شهرستان رهاسازی شد.

پناهگاه حیات وحش یخاب یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان آران و بیدگل است که به علت دارا بودن گونه‌های نادر مانند یوزپلنگ، سیاه‌گوش، گربه شنی، گربه وحشی، جبیر، زاغ بور و پرندگان شکاری ارزشمند در کشور، از زیستگاه‌ها و ذخیره گاه‌های غنی ایران محسوب می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات