حذف قبوض كاغذي در شركت آب و فاضلاب شيراز در جهت رضایت‌مندی مشترکین صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، علي شباني حذف قبض كاغذي  را با عنايت به اهداف توسعه دولت الكترونيك در راستاي افزايش سرعت و كيفيت خدمات به مردم برشمرد و گفت: حذف قبض كاغذي در راستاي مديريت سبز و در جهت تسريع در تحويل قبوض آب الكترونيكي به مشتركين، همچنين نياز به همراهي شهروندان در شرايط شيوع كرونا در ارائه اين خدمت صورت گرفت.

شبانی اظهار داشت: حذف قبض كاغذي علاوه بر تسهيل و تسريع خدمت‌رسانی به مردم، سبب كاهش هزینه‌های چاپ قبض و تحويل دهي آن می‌شود.

وی  با اشاره به لزوم ارسال شناسه قبض ملك به سيستم خدمات مشتركين شركت آب و فاضلاب شيراز افزود: مشترکین شیرازی می‌بایست شناسه قبض ملك خود را در سيستم خدمات مشتركين شركت آب و فاضلاب شيراز ثبت  کنند تا قبوض الكترونيكي به شماره تلفن همراه آن‌ها ارسال شود.

معاون خدمات مشتركين و درآمد آبفا شیراز در ادامه گفت: ارسال شناسه قبض ملك به سيستم خدمات مشتركين شركت آب و فاضلاب شيراز برای دریافت قبوض الكترونيكي به شماره تلفن همراه از چند طریق امکان‌پذیر است که شامل ارسال شناسه قبض آب به‌وسیله پيامك به سامانه 30004945، مراجعه به سايت شركت به آدرس https://moshtarak.abfa-shiraz.ir و ثبت شناسه قبض آب از طريق پيوند قرمزرنگ " ثبت شماره موبايل جهت دريافت پيامكي قبوض" و نیز برقراري ارتباط از طريق تلفن ثابت به سامانه 1522 و ثبت شناسه قبض آب می‌شود.

وی در ادامه به روش‌های قرائت و توزيع قبوض در کلان‌شهر شيراز اشاره کرد و گفت: مشتركيني كه در مجتمع مسكوني سكونت دارند و فقط كنتور حجمي آن‌ها قرائت و يك قبض براي مجتمع صادر می‌شود می‌بایست نماينده مجتمع نسبت به ثبت شناسه قبض آب به يكي از روش‌های فوق‌الذکر اقدام نموده و نيازي به اقدام ساير ساكنين نیست زيرا در صورت اقدام هر يك از ساكنين، آخرين شماره تلفن جايگزين گرديده و پيامك قبض براي ايشان صادر می‌گردد.

معاون خدمات مشتركين و درآمد شرکت آب و فاضلاب شیراز افزود: مشتركيني كه در مجتمع سكونت دارند و علاوه بر كنتور حجمي آن‌ها، كنتورهاي فرعي نيز قرائت و قبض انفرادي جهت هر واحد صادر می‌گردد می‌بایست هرکدام از ساكنين به‌صورت مجزا شناسه قبض آب واحد خود را ثبت نمايند.

شبانی اظهار داشت: در صورت جابجايي، مشتركين می‌بایست شناسه قبض ملك جديد را به يكي از روش‌های پیش‌گفته با شماره تلفن همراه به سامانه 30004945 ارسال نمايند كه در اين صورت قبض الكترونيكي مكان جديد براي ايشان ارسال می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارسال قبض الكترونيكي مشتركيني كه نياز به مستندسازی فيزيكي قبوض آب‌دارند نظير ادارات و سازمان‌ها، می‌توانند با مراجعه به ميز خدمت الكترونيكي شركت به آدرس https://moshtarak.abfa-shiraz.ir نسبت به رؤیت و چاپ قبض با جزييات آن اقدام نمايند.

این مقام مسئول به ساير خدمات الكترونيكي كه در سامانه 30004945 وجود دارد و در شرايط فعلي شيوع ويروس كرونا بسيار كاربردي است تأکید کرد و افزود:

1-    دريافت آخرين بدهي مشترك با ارسال "1- شناسه قبض "

2-    اطلاع از مبلغ صورتحساب آب با ارسال " 2- شناسه قبض – رقم كنتور "

3-    اعلام رقم مصرف كنتور به شركت به‌صورت خود اظهاري با ارسال " 3- شناسه قبض – رقم كنتور "

از دیگر خدمات الكترونيكي سامانه 30004945 است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات