صدور حکم قضایی برای متخلف شکار و صید در شهرستان نطنز

صدور حکم قضایی برای متخلف شکار و صید در شهرستان نطنز

حکم قضایی برای یک متخلف شکار و صید در شهرستان نطنز صادر شد.

به گزارش«پارما» سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز با اعلام این خبر گفت : برای متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس به اتهام حمل و نگهداری یگ قبضه اسلحه جنگی سمینوف حکم قضایی صادر شد .

اکبر عسکریان زاده گفت: دادگاه کیفری دو نطنز متهم را بابت نگهداری و حمل یک قبضه اسلحه سمینوف از نوع غیر خودکار غیر مجاز و مهمات غیر مجاز به استناد بند ب ماده 6 و 18 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز و بند ب ماده 12 قانون کاهش مجازات حبس تعزیری به جزای نقدی به پرداخت مبلغ هشتاد میلیون ریال در حق صندوق دولت به تعداد دو فقره و ضبط سلاح و مهمات به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) محکوم کرد.

وی خاطر نشان کرد : بر اساس (( قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز )) نگهداری و حمل سلاح شکاری قاچاق جرم محسوب گردیده و در راستای ماده 18 قانون مذکور اسلحه و مهمات غیر مجاز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود .

منطقه حفاظت شده کرکس با وسعت بیش از 114 هزار هکتار به محدوده ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل ، مرتع ، دشت ، آب و کوهستان اطلاق می شود که از لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی یا حفظ یا احیا رستنیها و وضع طبیعی آن دارای اهمیت خاصی بوده و تحت حفاظت قرار می گیرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات