ثبت و پاسخگویی بیش از 2 هزار درخواست مردمی در سامانه 137منطقه دو
▫️احمد شاه بالایی با اعلام این مطلب که سامانه137 فرصتی مناسب برای تقویت مشارکت شهروندان و زمینه ای مناسب برای بررسی مشکلات مردم است بیان کرد: پویایی، کارآمدی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از مولفههای مهم این سامانه است.
▫️وی خاطرنشان کرد: امروزه اداره امور شهرها بدون مشارکت و همراهی شهروندان میسر نبوده و از این رو برقراری ارتباط دو سویه میان مردم و نهادهای خدماترسان از جمله مجموعه شهرداری که گستره وسیعی از خدمات را ارائه میدهد، از ضرورتهای مدیریت شهری است.
▫️مدیر منطقه دو شهرداری تصریح کرد: سامانه 137به شناخت مسائل و مشکلات شهروندان کمک کرده و به عنوان پل ارتباطی میان شهروندان و مسئولین شناخته میشود.
▫️شاهبالایی، ارتباط شهروندان با سامانه 137 و دریافت انتقادها، پیشنهادات و خواستههای آنها را بازوی توانمند و همیار مجموعه شهرداری برای نظارت بیشتر و خدماترسانی مطلوب دانست و گفت: لازمه ساختن شهری پایدار، بهکارگیری مشارکت شهروندان و شنیدن نظرات آنهاست که در نهایت موجب افزایش رضایتمندی شهروندان، احقاق حقوق آنها و کاهش هزینه های اداره شهر میشود.
▫️ وی تأکید کرد: سامانه 137 یکی از مهمترین ظرفیتهای شهرداری است و از طریق آن شهروندان می توانند صدای خود را به گوش مدیران شهری برسانند.
▫️شاهبالایی، در ادامه با اشاره به پیامهای ارسالی از سوی شهروندان طی 6 ماهه سال 99 افزود :از کل پیامهای دریافتی در مدت مذکور،یک هزار و 682 پیام پاسخگویی و بقیه پیامها قابلیت اجرایی نداشته و یا در خصوص تذکر و اطلاعرسانی به شهروند بوده است.
▫️وی تصریح کرد: از تعداد پیام رسیده، بیشترین موارد در زمینه آسفالت با 522 پیام، زباله با 295 پیام و نظافت با 270 پیام بوده و بقیه پیامها شامل 111مورد ستاد پاکیزگی ، 85 مورد آبگرفتگی ، 106مورد سد معبر، 94مورد چاه و گودال، 26مورد عمرانی،89 مورد سیما و منظر شهری و مابقی در زمینه های فضای سبز،ساخت و ساز غیرمجاز و لایروبی بوده که اکثریت پیامها مورد رسیدگی قرار گرفته است.
▫️مدیر منطقه دو شهرداری کاشان، در ادامه از لکه گیری بیش از 21 هزار مترمربع از معابر سطح منطقه دو طی مدت مذکور خبر داد و افزود :این مقدار لکه گیری با 834 تن آسفالت و با اعتباری بالغ بر11میلیارد و 550 میلیون ریال از محل اعتبارات منطقه دو شهرداری انجام شده است.
▫️وی پاسخگویی به سوالات شهروندان و راهنمایی آنها در ارتباط با خدمات شهری، ثبت و ساماندهی فوریتهای شهری، کاهش مراجعه حضوری شهروندان به دلیل شرایط سخت موجود و شیوع ویروس کرونا و در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و نهادینهسازی فرهنگ تعامل و پاسخگویی بین مردم و مسئولین را از جمله نتایج حاصل از عملکرد سامانه137دانست و گفت:بهبود سلامت اداری و استفاده از دادههای این مرکز در راستای آسیبشناسی مسایل شهری از دیگر اهدافی است که شهرداری منطقه دو دنبال می کند.
نظرات