ثبت و پاسخگویی بیش از 2 هزار درخواست مردمی در سامانه 137منطقه دو

ثبت و پاسخگویی بیش از 2 هزار درخواست مردمی در سامانه 137منطقه دو


▫️احمد شاه بالایی با اعلام این مطلب که سامانه137 فرصتی مناسب برای تقویت مشارکت شهروندان و زمینه ای مناسب برای بررسی مشکلات مردم است بیان کرد: پویایی، کارآمدی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از مولفه‌های مهم این سامانه است.

▫️وی خاطرنشان کرد: امروزه اداره امور شهرها بدون مشارکت و همراهی شهروندان میسر نبوده و از این رو برقراری ارتباط دو سویه میان مردم و نهادهای خدمات‌رسان از جمله مجموعه شهرداری که گستره وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهد، از ضرورت‌های مدیریت شهری است.

▫️مدیر منطقه دو شهرداری تصریح کرد: سامانه 137به شناخت مسائل و مشکلات شهروندان کمک کرده و به عنوان پل ارتباطی میان شهروندان و مسئولین شناخته می‌شود.

▫️شاه‌بالایی، ارتباط شهروندان با سامانه 137 و دریافت انتقادها، پیشنهادات و خواسته‌های آنها را بازوی توانمند و همیار مجموعه شهرداری برای نظارت بیشتر و خدمات‌رسانی مطلوب دانست و گفت: لازمه ساختن شهری پایدار، به‌کارگیری مشارکت شهروندان و شنیدن نظرات آنهاست که در نهایت موجب افزایش رضایتمندی شهروندان، احقاق حقوق آنها و کاهش هزینه های اداره شهر می‌شود.

▫️ وی تأکید کرد: سامانه 137 یکی از مهم‎ترین ظرفیت‎های شهرداری است و از طریق آن شهروندان می توانند صدای خود را به گوش مدیران شهری برسانند.

▫️شاه‌بالایی، در ادامه با اشاره به پیام‌های ارسالی از سوی شهروندان طی 6 ماهه سال 99 افزود :از کل پیام‌های دریافتی در مدت مذکور،یک هزار و 682 پیام پاسخگویی و بقیه پیام‌ها قابلیت اجرایی نداشته و یا در خصوص تذکر و اطلاع‌رسانی به شهروند بوده است.

▫️وی تصریح کرد: از تعداد پیام رسیده، بیشترین موارد در زمینه آسفالت با 522 پیام، زباله با 295 پیام و نظافت با 270 پیام  بوده و بقیه پیام‌ها شامل 111مورد ستاد پاکیزگی ، 85 مورد آبگرفتگی ، 106مورد سد معبر، 94مورد چاه و گودال، 26مورد عمرانی،89 مورد سیما و منظر شهری و مابقی در زمینه های فضای سبز،ساخت و ساز غیرمجاز و لایروبی بوده که اکثریت پیام‎ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

▫️مدیر منطقه دو شهرداری کاشان، در ادامه از لکه گیری بیش از 21 هزار مترمربع از معابر سطح منطقه دو طی مدت مذکور خبر داد و افزود :این مقدار لکه گیری با 834 تن آسفالت و با اعتباری بالغ بر11میلیارد و 550 میلیون ریال از محل اعتبارات منطقه دو شهرداری انجام شده است.

▫️وی پاسخگویی به سوالات شهروندان و راهنمایی آنها در ارتباط با خدمات شهری، ثبت و ساماندهی فوریت‎های شهری، کاهش مراجعه حضوری شهروندان به دلیل شرایط سخت موجود و شیوع ویروس کرونا و در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و نهادینه‎سازی فرهنگ تعامل و پاسخگویی بین مردم و مسئولین را از جمله نتایج حاصل از عملکرد سامانه137دانست و گفت:بهبود سلامت اداری و استفاده از داده‎های این مرکز در راستای آسیب‌شناسی مسایل شهری از دیگر اهدافی است که شهرداری منطقه دو دنبال می کند.

منبع خبر

شهرداری کاشان

شهرداری کاشان

شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

    نظرات