کاهش 31 درصدی بارندگی در استان گلستان

کاهش 31 درصدی بارندگی در استان گلستان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسن فراز جو" با اشاره به میزان بارندگی در استان گلستان اظهار کرد: میانگین بارندگی استان تا پایان سال آبی حدود 516 میلی‌متر بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 31 درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت، حدود 5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی افزود: میانگین بارندگی در حوضه آبریز گرگانرود حدود 651 میلی‌متر بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 30 درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت حدود 6 درصد افزایش را نشان می‌دهد. بارش در حوضه آبریز قره‌سو نیز حدود 661 میلی‌متر بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 22 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: بیشترین میزان بارش در سال آبی 99-98 در حوضه آبریز خلیج گرگان با 755 میلی‌متر است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 28 درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت حدود 23 درصد افزایش نشان می‌دهد.
به گفته سرپرست دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان در همین دوره زمانی، بیشترین مقدار تجمعی بارندگی نقطه‌ای نیز در ایستگاه لزوره مینودشت به مقدار 1013 میلی‌متر اعلام شده است.
فرازجو خاطرنشان کرد: در این دوره، آبدهی سرشاخه‌های رودخانه گرگانرود در ایستگاه آب سنجی تمر قره قوزی‌، حدود 48.5 میلیون متر مکعب است که تقریبا مشابه با دوره بلندمدت است.
به گفته وی، این مقدار در سرشاخه‌های رودخانه قره‌سو در ایستگاه آب سنجی گرماب‌دشت حدود 17.5 میلیون متر مکعب است که نسبت به دوره بلندمدت حدود 17 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات