تكميل و ارتقای پروژه اسكله پمپاژ اضطراري سد بانه

تكميل و ارتقای پروژه اسكله پمپاژ اضطراري سد بانه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عرفان مومن پور" در جريان بازديد از پروژه اسكله پمپاژ اضطراري سد بانه با بیان اينكه نياز آب شرب بانه حدود 400 ليتر در ثانيه است، اظهار کرد: حدود 200 ليتر از نياز آب شرب شهر بانه از طريق سد بانه تامين شده و مابقي از محل ايستگاه پمپاژ بويين از سد عباس‌آباد و ايستگاه‌هاي پمپاژ متفرقه تامين مي‌شود.
وي افزود: با توجه به رشد چشمگير توريست در محور بانه و ورود گردشگران به اين شهر معمولا در اواسط سال، نياز آب شرب بانه افزايش مي‌يابد.
معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه‌اي كردستان با اشاره به احداث اسكله پمپاژ اضطراري سد بانه، گفت: افزايش حجم نياز برداشت از سويی، پايين آمدن تراز آب از سوي ديگر و نيز آبگيري از طريق برج آبگير در ترازهاي پايين مخزن باعث شد تا با احداث اسكله پمپاژ شناور در اين سد، آب شرب مورد نیاز این شهر تامين شود.
وي با بيان اينكه اين طرح در سال 96 مورد استفاده قرار گرفته و مجددا در سال 99 ارتقا و راه‌اندازي شد، افزود: عمليات اجرايي اين پروژه در فاصله زماني بسيار كوتاه تكميل و ارتقا داده شد که هدف از اجراي اسكله پمپاژ اضطراري سد بانه، برداشت آب در تراز بالاتر و افزایش كيفيت آب شرب در اين شهرستان بوده است.
به گفته مومن‌پور، با تسريع در تكميل پروژه خط انتقال سد عباس‌آباد، نياز كمي و كيفي آب شرب بانه مرتفع خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات