كاهش 10 درصدي مصرف برق خانگي با اجراي طرح برق اميد

كاهش 10 درصدي مصرف برق خانگي با اجراي طرح برق اميد

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان همدان، شيرزاد جمشيدي در ديدار حاجي بابايي نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به طرح برق اميد اظهار داشت: اين طرح با هدف مديريت مصرف و كاهش 10 درصدي برق در بخش خانگي، عدم اعمال خاموشي به مشتركان، عرضه برق بيشتر در صنعت و حفاظت از محيط زيست در سطح كشور اجرايي مي شود.
وي افزود: در اين طرح مشتركين به سه گروه كم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسيم بندي مي شوند كه براي هر كدام از گروه ها برنامه ها و راهكارهايي در راستاي تثبيت وضعيت و همچنين اصلاح الگوي مصرف ارائه مي شود.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان تصريح كرد: مشتركيني كه مصرف آنان در ماه هاي عادي 80 كيلووات و ماه هاي گرم 100 كيلووات باشد جزو مشتركين كم مصرف بوده و از تخفيف 100 درصدي در قبوض خود بهره مند ميشوند.
وي ادامه داد: مشتركيني كه در ماه هاي عادي 200 كيلووات و ماه هاي گرم 300 كيلووات مصرف برق داشته باشند جزو خوش مصرف ها هستند كه اين گروه با مديريت مصرف مشمول پاداش مي شوند.
جمشيدي يادآور شد: مشتركيني كه مصرف آنان بيشتر از 300 كيلووات باشد جزو گروه پرمصرف ها بوده و تلاش ما بر اين است كه با ارائه نكات و موارد لازم جهت مديريت در مصرف برق، تغيير الگوي مصرف در اين گروه را داشته باشيم.
وي با اشاره به وجود 244 هزار و 18 مشترك خانگي در شهرستان همدان اظهار داشت: از اين تعداد 70 هزار و 572 مشترك معادل 29 درصد كم مصرف، 152 هزار و 601 مشترك معادل 62.5 درصد خوش مصرف و 8.5 درصد جزو مشتركين پرمصرف خانگي هستند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان تصريح كرد: در شهرستان فامنين نيز از 12 هزار و 673 مشترك خانگي، 3 هزار و 930 مشترك كم مصرف، 7 هزار و 677 مشترك خوش مصرف و 8.4 درصد پرمصرف هستند.
وي عنوان كرد: در طرح برق اميد مشتركين خوش مصرف و پرمصرف با رعايت الگو و مديريت و مصرف بهينه به سمت كم مصرف ها سوق داده مي شوند.
جمشيدي اظهار داشت: با اطلاع رساني گسترده اي كه در سطح كشور و استان در راستاي طرح برق اميد در حال انجام است اميدواريم با تغيير نگرش مردم شاهد اين اتفاق خوب و بهينه سازي مصرف انرژي باشيم.
وي در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي افزايش دو پست در سطح شهرستان افزود: يكي از اين پست ها، پست 230 كيلوولت شهيد همداني در منطقه جنوب شرقي شهرستان در منطقه فقيره و حصار حاج شمسعلي بود كه با پيگيري هاي برق منطقه اي براي تملك زمين، مشكلي كه وجود داشت حل شد و نيازمند 12.5 ميليارد تومان هزينه براي تملك است تا ديواركشي آن آغاز شود.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان ابراز داشت: در خصوص پست جهان آباد نيز كار انجام شده و زمين توسط شركت شهرك ها واگذار شد و قرارداد براي ديواركشي در حال انجام است و متقاضيان بايد توسط شركت شهرك ها معرفي شوند.
وي با بيان اينكه در بحث بنكداران نيز كه زيرساخت آن در پست بوعلي بود تنها شركتي كه 269 انشعاب واگذار كرده شركت توزيع برق استان بود و تمام زيرساخت ها فراهم است، گفت: در برق رساني به مساكن ملي نيز براي استان 20 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده كه 9.5 ميليارد تومان آن سهم شهرستان همدان است و در صورت جانمايي اجراي زيرساخت ها را خواهيم داشت.
جمشدي با اشاره به جذب عوارض روستايي اظهار داشت: از سال 92 تا 98 در مجموع حدود 20 ميليارد تومان از اين محل جذب كرديم كه 7.5 ميليارد تومان مربوط به شهرستان همدان است.
وي افزود: 2 ميليارد تومان نيز در سال 99 براي شهرستان همدان در نظر گرفته شده كه اميد است تا پايان سال تخصيص يابد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان گفت: در خصوص پارك علم و فناوري نيز نياز به 2 مگاوات بوده كه براي راه اندازي فاز اول به دنبال عقد قرارداد براي تأمين برق هستيم.
وي با اشاره به راه اندازي پست همدان 6 در داخل شركت توزيع نيروي برق استان همدان گفت: پست موبايل راه اندازي شده و سه خروجي دارد كه براي ارتقاي آن به 12 خروجي نيز تجهيزات خريداري شده اما مشكل زمين دارد كه در صورت رفع مشكل پست دائمي خواهيم داشت و هم بار و طول فيدر را كاهش مي دهيم و هم مي توانيم ظرفيت در رينگ يك را تامين كنيم.
جمشيدي يادآور شد: در پست 63 منطقه عبدالرحيم نيز پست موقت نصب و مشكل منطقه حل شده است و تا بهمن ماه سال جاري اين پست ثابت به بهره برداري مي رسد.
وي با بيان اينكه شركت توزيع برق، يك شركت درآمد هزينه اي است، گفت: از همه مشتركين در تعرفه هاي مختلف انتظار مي رود با پرداخت هزينه برق مصرفي خود ما را در خدمات رساني مطلوب ياري كنند.
وي با اشاره به اينكه تاكنون 15 هزار و 110 انشعاب از محل قانون مجازات استفاده كنندگان غيرمجاز نصب شده است، افزود: در حال حاضر نيز 5 هزار درخواست انشعاب داريم كه در حال حاضر امكان واگذاري وجود ندارد.
* جهش در حوزه برق نيازمند تعريف پروژه هاي بزرگ و ملي است
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه ضمن تقدير از اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: در حال حاضر مديران قوي و تلاشگري در مجموعه توزيع برق استان فعال هستند كه فرصت خوبي براي ما است.
حميدرضا حاجي بابايي با بيان اينكه جايگاه استان همدان خوب است، گفت: اعتقاد داريم مديران ما بايد منطقه اي كار كنند بنابراين در زمينه برق و آب و گاز تعريف جديد مي خواهيم تا شاهد جهشي در اين حوزه ها باشيم.
وي تصريح كرد: براي جهش در حوزه برق نيز بايد پروژه هاي بزرگ و ملي تعريف كنيم و براي اين امر نيازمند همت هاي بزرگ هستيم.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اجراي طرح برق اميد كار بسيار خوبي است، ابراز داشت: همدان در آستانه يك جهش بزرگ قرار گرفته و اين حركت ها بسيار تاثيرگذار است.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات