جمال الدین عزیزی پیشنهاد...

شهردار یزد با تأکید بر اینکه شهر ترمیمی باید به عنوان یک تفکر حاکم شود، پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی در این زمینه را ارائه نمود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل ـ  جمال الدین عزیزی در جلسه شهر ترمیمی که امروز دوازدهم مهرماه با هماهنگی مرکز خلاقیت و فناوری های نوین در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه قانون و مقررات، اظهار داشت: شهر ترمیمی یک نسخه و قانون نیست بلکه باید به عنوان یک تفکر حاکم شود.

شهردار شهر جهانی یزد با بیان اینکه ایجاد زیرساخت و ریل گذاری برای شهر ترمیمی در اختیار شهرداری بوده و پایه و اصل ترمیمی "یادگیری و آموزش" است، پیشنهاد داد در قالب یک تفاهم نامه بین شهرداری و دانشگاه های یزد و تربیت مدرس مبانی یادگیری شهر ترمیمی پایه ریزی شود.

وی همچنین پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی در این زمینه با عضویت دادستان، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، سازمان های مردم نهاد از جمله هیأت های مذهبی، کانون وکلا، نیروی انتظامی، ریاست دانشگاه، مدیریت کل آموزش و پرورش، صدا و سیما که نقش تأثیرگذاری در آموزش این موضوع دارد و نهاد هایی مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی داد.

عزیزی همچنین گفت: نمی توان به این موضوعات به صورت سطحی نگریست بلکه باید لایه های زیرساختی را برای آن متصور شد.

شهردار یزد در این جلسه اظهار امیدواری کرد، شاهد شهری باشیم که مردم در آن با حقوق خود و حقوق شهرخود آشنا باشند و هم به خاطر شهر و هم به خاطر آینده خودشان تخلف نکنند و بدانند که هر حرکت آنها چه اثر و نتیجه ای در شهر خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب استان، اعضای شورای اسلامی شهر یزد، اساتید دانشگاه های یزد و تربیت مدرس، نماینده فرماندهی انتظامی استان و نمایندگانی از آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد در ارتباط با این موضوع و ... نیز به همت مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری یزد در این جلسه حضور داشتند که هرکدام نظرات خود را اظهار نمودند.

شناختن مسائل و آسیب های اجتماعی، شفافیت، عدم وجود خط قرمز برای شناخت مشکلات و معضلات، تنظیم مقررات به گونه ای که شهروندان برای رفع نیازهایشان نیازی به تخلف نداشته باشند، پرداختن به عوامل زیربنایی و حل پایه ای مشکلات از ویژگی های شهر ترمیمی است که در این جلسه بیان شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات