بررسی تمدید دوره فعالیت سازمان های وابسته به شهرداری در کمیسیون مشترک عمران و کمیسیون بودجه شورای شهر رشت

بررسی تمدید دوره فعالیت سازمان های وابسته به شهرداری در کمیسیون مشترک عمران و کمیسیون بودجه شورای شهر رشت

بررسی تمدید دوره فعالیت سازمان های وابسته به شهرداری در کمیسیون مشترک عمران و کمیسیون بودجه شورای شهر رشت
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت جلسه مشترک کمیسیون عمران و کمیسیون بودجه با حضور اعضا و مشاوین کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار شد.

حجت جذب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت  در خصوص لایحه تمدید دوره فعالیت سازمان های وابسته به شهرداری رشت تصریح نمود: انتظارها در حوزه سازمان عمران بیش از این است. سازمان عمران شهرداری با ظرفیت هایی که در درآمدزایی دارد می تواند کل شهرداری را پوشش دهد اما در چند سال گذشته فقط 25 درصد بودجه را توانسته محقق نماید. این سازمان برای استفاده از تمام ظرفیت های خود باید برنامه ریزی بهتری را در پیش بگیرد.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با تاکید بر نیاز سازمان عمران به تغییر نگرش در درآمدزایی افزود: در سازمان عمران شهرداری رشت ظرفیت هایی مانند کارخانه آسفالت وجود دارد که باید از این ظرفیت ها در جهت درآمد زایی هر چه بیشتر در شهرداری استفاده نمود. سازمان عمران در اولین اقدام با یک بررسی دقیق باید برآوردی از بهینه سازی کارخانه آسفالت و هزینه قیر برای به عنوان مثال دو ماه را به دست آورد تا در مذاکره با شهرداری با استفاده از این بررسی دقیق و سرمایه شهرداری بتواند استقلال مالی خود را به دست آورد و یک خط تولید را فقط برای امور مربوط به شهرداری و از خط دیگر برای درآمدزایی در بازار آزاد استفاده نماید.
سید امیرحسین علوی در خصوص سازمان پسماند بیان نمود: در سازمان پسماند از نظر منابع انسانی متخصصینی وجود دارند که از این افراد به درستی و در جایگاه خود استفاده نمی‌شود. از طرفی در شرکت کود آلی که شهرداری رشت برای آن بودجه اختصاص میدهددر جذب نیرو تخلفاتی صورت گرفته که شهرداری باید به این نکات که هزینه های شهرداری را افزایش می دهد بیشتر حساس باشد.
حجت جذب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی با انتقاد از شرایط تصفیه خانه شیرابه افزود: تصفیه خانه شیرابه معمولا تعطیل است و کاری که در این بخش انجام می‌شود در حد ادعاهای بیان شده نیست. سازمان پسماند قبل از تحویل گرفتن تصفیه خانه شیرابه باید بررسی دقیقی در خصوص هزینه های مواد اولیه و نگهداری نماید تا اجرای پروژه به لحاظ مالی منطقی باشد.
سید امیرحسین علوی رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به تعداد پایین اتوبوس های فعال در شهر تصریح نمود: در زمان مدیریت قبلی در سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری تعداد 80 اتوبوس در شهر فعال بود. اما در حال حاضر تعداد این اتوبوس های فعال در شهر 30 فقره است. هرچند در دوران کرونا از حمل و نقل عمومی استقبال نمی‌شود اما سازمان برای تعداد بالای اتوبوس های غیر فعال به دلیل استحلاک و همچنین شرایط نا به سامان ایستگاه های اتوبوس باید برنامه ریزی نماید.
وی همچنین از نامه شهرداری برای احداث مسجد در پایانه خبر داد و احداث مسجد در پایانه را با توجه به نزدیکی مسجد در آن نزدیکی غیر ضروری دانست.
فاطمه شیرزاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با تاکید بر نظارت بیشتر بر تاکسی ها در دوران کرونا به جهت رعایت ضوابط در تعداد مسافر بیان نمود: نمازخانه پایانه در خال حاضر در بخش اداری است و مسافران برای نمازخواندن در ساعات غیر اداری دچار مشکل می‌شوند. با توجه به مصوبه ای که شورا در این خصوص ارایه نمود و همچنین اتاق های خالی که در پایانه وجود دارد در سازمان برای احداث نمازخانه باید اهتمام جدی‌تری شود.
وی همچنین خواستار رسیدگی به شرایط نامناسب سرویس های بهداشتی پایانه شد.
حجت جذب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا در خصوص سازمان سیما و منظر تصریح نمود: در خصوص المان ها در شهر شرایط نامناسبی وجود دارد. کارگروهی که در سازمان در مورد این المان ها تصمیم گیری می کند باید با دقت بیشتری عمل نماید.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری خواستار برخورد با بیلبوردهای بدون مجوز در شهر شد و افزود: سازمان سیما و منظر برای برخورد با بیلبوردهای بدون مجوز کار سختی در پیش دارد ولی سازمان برای بازپس‌گیری این بیلبوردها با استفاده از ظرفیت های دایره حقوقی شهرداری و پشتیبانی همه اعضای شورا باید با جدیت بیشتر اقدام نماید.
سید امیرحسین علوی در پایان تنوع کار هنری در جداره ها را جز مولفه های زیبایی بصری شهر دانست و خواستار  استفاده از همه سبک های هنری در زیباسازی این جدارها شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات