رگبار و رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه ای و کاهش محسوس دما در راه آذربایجان‌شرقی

رگبار و رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه ای و کاهش محسوس دما در راه آذربایجان‌شرقی

به گزارش شهریار، بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، وضعیت جوی استان از روز یکشنبه ۱۳ مهرماه تا اواخر روز سه شنبه ۱۵ مهرماه ناپایدار خواهد بود.

بر این اساس مدیریت بحران شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:

پیرو هشدار جوی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان به اطلاع می رساند فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه تا اواخر روز سه شنبه موجب رگبار باران و رعد وبرق، وزش باد (گاهی تندبادهای لحظه ای) و کاهش محسوس دما خواهدگردید.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی و احتمال سقوط اشیا و تابلوهای تبلیغاتی پیش بینی میشود.

طبق اعلام مدیریت بحران شهرداری تبریز احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، احتمال سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن سرشاخه درختان به دلیل وزش باد پیش بینی می شود.

بنابراین لازم است شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب نموده و از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات خودداری نمایند و ضمن توجه به توصیه های زیر، ‌اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را به عمل آورند:

دوری از درختان پوسیده، کهنسال و کم دوام

دوری از ساختمان های نیمه کاره و در حالِ ساخت

دوری از اشیاء قابل پرتاب و سُست؛ نظیر  آنتن، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت بام ها استفاده می شود، کولرها و ...

دوری از دکل ها، آنتن های فرستنده ها، تاسیسات انتقال نیرو، بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و ...

پارک نکردن خودروها در مکان هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام، دیوار سُست و ... وجود دارد (به ویژه مکان هایی که در موارد بالا ذکر شد)

عدم صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال برخورد صاعقه

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات