دادستان عمومی و انقلاب استان...

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد در نشست شهر ترمیمی اظهار داشت: آداب، رسوم و فرهنگ مردم در گذشته نشان می‌دهد ایده شهر ترمیمی از دیرباز در جامعه ایرانی موجود بوده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات وامور بین الملل شهرداری یزد – محمد رضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب استان در نشست شهر ترمیمی که روز دوازدهم مهرماه با هماهنگی مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهری در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: آداب، رسوم و فرهنگ مردم در گذشته نشان می‌دهد، ایده شهر ترمیمی از دیرباز در جامعه ایرانی موجود بوده و برخی از فعالیت‌ها نظیر میانجی گری‌ها و ریش سفیدی‌ها هم نشان می‌دهد این ایده هنوز در جامعه وجود دارد.

وی افزود: اجرای ایده شهر ترمیمی به معنای از بین رفتن مجازات در جامعه نیست، بلکه استقرار این فرهنگ باعث می‌شود، افراد کمتر به دنبال جرم و تخلف بروند وگرنه خاطی و مجرم به ازای کار خود مجازات می‌شود.

شایان ذکر است شناختن مسائل و آسیب های اجتماعی، شفافیت، عدم وجود خط قرمز برای شناخت مشکلات و معضلات، تنظیم مقررات به گونه ای که شهروندان برای رفع نیازهایشان نیازی به تخلف نداشته باشند، پرداختن به عوامل زیربنایی و حل پایه ای مشکلات از ویژگی های شهر ترمیمی است که در این جلسه بیان شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات