حرکت در راستای توسعه پایدار استان با اجرای پروژه های شرکت آب...

حرکت در راستای توسعه پایدار استان با اجرای پروژه های شرکت آب...

استاندار قزوین ضمن بازدید از شرکت آب منطقه ای قزوین در جلسه با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و جمعی از مدیران این شرکت در جریان روند پروژه های اجرایی این شرکت نیز قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین دکتر جمالی پور استاندار قزوین در جلسه با اشاره به نوع کار و اقدامات این شرکت اظهار داشت: تنظیم و مدیریت خدمات قابل ارائه شرکت آب منطقه ای قزوین به دلیل ارتباط مستقیم با مردم و تاثیری که بر زندگی آنها دارد بسیار سخت و دشوار است که البته با درایت، تلاش و برقراری عدالت می‌توان آنها را محقق ساخت.

دکتر جمالی پور با بیان این موضوع که استان قزوین به داشتن دشت های حاصلخیز معروف است عنوان نمود: به دلیل این که کار اغلب مردم استان کشاورزی و یا مرتبط با آن است لذا ایجاد و برقراری ارتباط بین مطالبات و فرصت های موجود کاری بسیار مشکل است که البته تصمیماتی که در این زمینه اخذ می‌شود باید ضمن رعایت مصالح عموم مردم در چارچوب قوانین و مقررات باشند چرا که تصمیمات احساسی می تواند بسیار خطر ساز بوده و استان را دچار چالش‌های جدی نماید.

استاندار قزوین با اشاره به تکریم ارباب رجوع به عنوان یک وظیفه شرعی و اخلاقی بیان داشت: اینکه ما چگونه بتوانیم پاسخگوی خواسته ها و مطالبات مردم باشیم و با آنها ارتباط برقرار نماییم یک هنر مدیریت است و فقط از این طریق است که می توانیم باعث همراهی آنها، تحقق اهداف و توسعه پایدار استان گردیم. وی همچنین اضافه نمود: مردم استان باید متوجه این موضوع باشند که وظیفه دولت خدمتگزاری به آنهاست و برای این مهم باید پاسخگویی سریع و شفاف در سرلوحه همه کارهای ما قرار گیرد.

مهندس ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند اجرایی، مشکلات و چالش‌های پروژه های در دست اجرای این شرکت اظهار داشت: مطالعات اولیه پروژه های آبی استان از دهه ۴۰ شروع شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این گزارشها و مطالعات به‌روزرسانی شدند اما فعالیتهای عمده بعد از سال ۸۵ یعنی وقتی که این شرکت به عنوان یک شرکت مستقل شروع به کار کرد آغاز شده که در این زمان ضمن بازنگری مجدد پروژه‌ها با اخذ ردیف های اجرایی عملیات اجرایی آنها نیز آغاز گردید.

مهندس ملکی در همین خصوص ادامه داد البته بعضی از این پروژه ها نیز در مرحله مطالعات بنا بر دلایلی باقی ماندند که از جمله آنها می‌توان به احداث سد باراجین اشاره نمود که با دلایلی نظیر از بین رفتن حق آبه باغهای سنتی، پدافند غیرعامل و عدم تخصیص اجرا نشد در حالی که  در مطالعات این پروژه حق به باغ های سنتی دیده شده بود و احداث این سد می توانست باعث تحولی عظیم در صنعت گردشگری استان گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال در شرکت عنوان نمود: بیشتر همکاران شرکت از نیروهای جوان با تحصیلات بالا می باشند که از این پتانسیل برای پستهای مدیریتی نیز استفاده شده به طوری که هم اکنون نیمی از ادارات تابعه شرکت دارای مدیر جوان هستند. وی همچنین ادامه داد که در شرکت ظرفیت بانوان نیز برای پست‌های مدیریتی استفاده شده و در حال حاضر شش نفر از مدیران این شرکت را بانوان تشکیل می‌دهند.

مهندس ملکی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به آخرین وضعیت و مشکلات پروژه های عمرانی شرکت بیان داشت: عدم تخصیص به موقع اعتبارات، تغییرات عمده نرخ ارز و تملک اراضی از مهم‌ترین مشکلات پروژه‌های اجرایی شرکت هستند که البته با تمام این موضوعات تلاش همکاران و برنامه‌ریزی کاری آنها بر مبنای آبگیری سد نهب و همچنین انتقال آب سد طالقان به شهرستان آبیک در سال جاری می باشد که امید است با همراهی مدیران سیاسی و اجرایی استان این اهداف مهم که نقش مهمی را در اشتغال زایی و توسعه پایدار استان دارند در سال جاری محقق گردند. وی همچنین افزود: با اقدامات مناسبی که در قالب طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان صورت پذیرفته از ابتدای سال آبی گذشته تا مردادماه سال جاری شاهد افزایش 30 سانتیمتری سطح آب سفره های زیرمینی دشت بوده ایم که امید است با ادامه این روند بزودی افت سطح آب های زیرزمینی دشت قزوین به صفر برسد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات