کتاب، دروازه ورود به سعادت و سلامت اجتماعی

کتاب، دروازه ورود به سعادت و سلامت اجتماعی

به گزارش شهریار، حجت الاسلام والمسلمین حمیدی؛ رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت : امروز مدیریت شهری تبریز به دنبال توسعه همه جانبه شهر است که این امر جز با آموزش و آگاهی امکان پذیر نیست و در این مسیر توسعه فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه ازجایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی که در مراسم قرعه کشی دومین دور مسابقات کتابخوانی در خانه بخوانیم سخن می گفت افزود: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه و همچنین شرایط بوجود آمده بدلیل شیوع بیماری کرونا از ابتدای امسال برنامه های کتابخوانی را در دستور کار قرار دادیم تا ضمن ارتقای وضعیت سرانه مطالعه، شرایط بهتری را در ایام خانه نشینی برای خانواده ها ایجاد کنیم. لذا طراحی و اجرای مسابقات کتابخوانی در خانه بخوانیم با اهداف مذکور به بهترین شکل ممکن صورت گرفته و خوشبختانه با استقبال خیلی خوبی از طرف شهروندان مواجه گشت.
معاون فرهنگی شهردار توسعه فرهنگ کتابخوانی را مهمترین شاخه کار فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد : رشد علمی جامعه در گرو پیوند عمیق با کتاب و کتابخوانی است و جامعه ای که از سطح دانش بالایی برخوردار است امنیت روحی و روانی را نیز برای خود تضمین می کند.

حمیدی با اشاره به فرصت های فضای مجازی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت : با توجه به شرایط ایجاد شده بدلیل شیوع بیماری کرونا مسابقات کتابخوانی را با استفاده از امکانات فضای مجازی طراحی کردیم تا سطح دسترسی خانواده ها را افزایش و سطح تماس اجتماعی را کاهش دهیم.

وی افزود: در این راستا ۱۲ عنوان مسابقه کتابخوانی را با بیش از ۶۰ عنوان کتاب معرفی و مخاطبان عزیز با استفاده از فضای مجازی و دسترسی به کتاب ها در مسابقات کتابخوانی شرکت کردند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در خاتمه ضمن تقدیر از همشهریان عزیز به جهت شرکت در برنامه های فرهنگی شهرداری تبریز تصریح کرد : رسالت نهادهای فرهنگی استفاده از فرصتهای جدید برای توسعه دانش و آگاهی در سطح جامعه است و شهرداری تبریز با درک حساسیت موضوع بدنبال طرح و برنامه ریزی های بدیع در جهت ارتقاء علمی جامعه است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات