اجراي طرح برق اميد با بستر سازي و برنامه ريزي مناسب و ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان فارس،جلسه برق اميد با دو محور بسترسازي و برنامه ريزي مناسب و اطلاع رساني اثربخش جهت اجراي طرح ملي برق اميد در شركت توزيع نيروي برق استان فارس برگزار شد.

در اين جلسه كه به صورت ارتباط ويدئوكنفرانسي با 26 مديريت توزيع نيروي برق شهرستان ها و با حضور مقامات و مسئولين ذيربط ستادي در سالن كنفرانس شركت توزيع نيروي برق استان فارس برگزارشد، احمد رضا خسروي مديرعامل اين شركت ، به ابلاغ طرح ملي"برق اميد" اشاره كرد وگفت: اين طرح ويژه مشتركين خانگي وحمايت از مشتركين خانگي كم مصرف است و مي بايست در تحقق اهداف و اجراي برنامه هاي تعيين شده تلاش و جديت لازم صورت پذيرد .

وي بر اجراي هرچه بهتر و شايسته اين طرح ملي تاكيد كرد و بيان داشت: بايد با آمادگي كامل، تلاش گروهي و بهره مندي از خرد جمعي به نحوي عمل نماييم تا اين طرح با بهترين كيفيت اجرا شده و مردم شريف استان از ثمرات آن بهره مند گردند.اين مقام مسئول بر بهره گيري از ظرفيت شركت هاي دانش بنيان و استارت آپي نيز تاكيد نمود و افزود: در اين نوع شركت ها جوانان بسيار خلاق با ايده هاي كارآمد و نوين وجود دارند كه مي توان از آنان در اجراي موثر برق اميد بهره جست. خسروي يادآور شد: از آنجا كه حوزه اجرايي فعاليت هاي اصلي اين شركت درشهرستان هاي تابعه مي باشد، لذا مديران توزيع نيروي برق شهرستان ها،كاركنان، پيمانكاران، سيمبانان، كارگران و... دراقصي نقاط مختلف استان پهناور فارس مي توانند نقش مهم و تاثيرگذاري درارائه ايده ها، بيان طرح هاي خلاقانه، نقطه نظرها و پيشنهادهاي سازنده و كاربردي داشته باشند.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان فارس همچنين به موضوع مهم اطلاع رساني و تبليغات اثربخش در سطح جامعه پرداخت و تاكيد نمود اين اقدامات به صورت تاثيرگذار و با بهره گيري از كليه افراد صاحب نفوذ، امكانات و ابزارهاي رسانه اي و تبليغاتي موجود در شركت و استان با رعايت محورها و ضوابط ابلاغي شركت توانير صورت پذيرد.

در بخش ديگري از اين جلسه، معاون فروش و خدمات مشتركين نيز به تشريح كامل نحوه اجراي برق اميد بر اساس ابلاغ تصويب نامه هيئت نامه وزيران جهت مشتركين خانگي در راستاي اصلاح مصرف و حمايت از مشتركين كم مصرف پرداخت .

مهدي طالبي افزود: طرح ملي مذكور ، در كليه مناطق (چهار منطقه گرمسيري و يك منطقه عادي از نظر تعرفه مصرف) تعيين شده بر اساس تصويب نامه ابلاغي در استان فارس به مرحله اجرا در خواهد آمد و مشتركين خانگي كه الگوي كم مصرفي را رعايت نمايند از تخفيف صد درصدي بهره مند خواهند شد.

مدير دفترروابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان فارس نيز به هدف مهم تغيير نگرش و باور مصرف كنندگان برق خانگي به استفاده صحيح از منابع انرژي و حفظ محيط زيست در اجراي طرح ملي برق اميد اشاره كرد و گفت: نگهداري سرمايه هاي ملي انرژي براي آيندگان ، نقش حياتي برق در زندگي مردم و جامعه و سختي توليد، انتقال و توزيع آن و همچنين تشريح صرفه اقتصادي مصرف بهينه برق در اقتصاد خانواده و سبد هزينه هاي خانوار از جمله موضوعاتي است كه مي تواند درترغيب و تشويق مشتركين خانگي به رعايت الگوي مصرف و مديريت انرژي برق در تمام طول سال كمك شاياني نمايد.

سيد محمد علي نجفي ادامه داد: توجه به موضوع مهم برچسب انرژي در خريد وسايل برقي حداقل رتبهA ، استفاده بيشتر از روشنايي طبيعي در طول روز و روشنايي مصنوعي مناسب (لامپ هاي LED و SMD و...) وخاموش كردن لامپ هاي اضافي در شب، استفاده از دور كند در كولر هاي آبي و تنظيم درجه دماي كولرهاي گازي بر روي دماي مناسب ،مزاياي نصب و راه اندازي سامانه هاي خورشيدي نيز از ديگر موارد قابل توجهي مي باشند كه بايد در بحث اطلاع رساني و فرهنگ سازي عمومي مد نظر قرار گيرند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات