فردا با حضور رييس جمهور و در قالب بيست و سومين هفته ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ، فردا (دوشنبه 14 مهر) طي مراسمي با حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني ، 150 روستاي فاقد برق كشور كه در نيمه نخست امسال در 22 استان برقدار شده است، از طريق ويديو كنفرانس و به صورت همزمان در قالب بيست و سومين هفته پويش هر هفته الف-ب ايران در استان هرمزگان افتتاح مي شود.
برپايه اين گزارش در 6 ماه نخست امسال به ازاي هر روز كاري يك روستا برقدار شد و با احتساب 2929 روستاي برقدار شده در دولت تدبير و اميد ،شمار روستاهاي برقدار شده در اين دولت ،به طور متوسط به 8 روستا در هر هفته رسيد .
همچنين در 6 ماه نخست سال جاري بيش از 200 ميليارد تومان جهت بهسازي ، مقاوم سازي و رفع فرسودگي شبكه هاي برق روستايي هزينه شده است.
اين گزارش مي افزايد: 31 درصد شبكه توزيع برق كشور به طول 250 هزار كيلومتر براي تامين برق 21.5 ميليون خانوار روستايي ايجاد شده كه معادل 26 درصد جمعيت كشور است و طول شبكه هاي ايجاد شده پس از پيروزي انقلاب اسلامي 10 برابر بيشتر از قبل انقلاب است.
گفتني است 57 هزار و 570 روستا تاكنون در كشور برقدار شده و به طور ميانگين پس از پيروزي انقلاب اسلامي هر روز حدود 4 روستا برق رساني شد و تعداد روستاهاي برقدار از طريق سيستمهاي فتوولتائيك به 241 روستا رسيده است.



لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات