اعمال تخفیف ۷۵ درصدی برای اجاره غرفه داران در بازارهای سیار

اعمال تخفیف ۷۵ درصدی برای اجاره غرفه داران در بازارهای سیار

اعمال تخفیف ۷۵ درصدی برای اجاره غرفه داران در بازارهای سیار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود رضوی با اشاره به فعالیت بازارهای سیار از زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در سه ماهه ابتدایی سال جاری کلیه بازارهای سیار بنا به دستور ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده که در این‌ بازه زمانی سازمان‌ نسبت به توزیع حدود دو هزار و ۵۰۰ بسته کمک‌ معیشتی به ‌کلیه غرفه داران بازارها اقدام کرده است.
وی افزود: پس از بازگشایی بازارها از خرداد ماه تا پایان شهریور ماه غرفه داران به صورت رایگان در بازارها فعالیت می کنند و با پیگیری های مستمر سازمان، لایحه تخفیف در این خصوص تنظیم و برابر مصوبه شورای اسلامی شهر برای نیمه دوم سال جاری، ۷۵ درصد تخفیف برای کلیه غرفه داران در نظر گرفته شده است .
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد با بیان اینکه کلیه بازارهای سیار عبارتند از روز بازارها، عصر بازارها، شب بازارها و جمعه بازارها است که شامل ۲۴ بازار می شود.
رضوی با بیان اینکه در این بازارها حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر غرفه دار وجود دارد، تصریح کرد: همچنین ۵۰ درصد تخفیف برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، برابر مصوبه شورای شهر برای این افراد اعمال شده است.
وی در رابطه ساعت کاری روز بازارها، خاطرنشان کرد: ساعت کاری روز بازارها از ساعت ۷ صبح الی غروب آفتاب و همچنین ساعت کاری عصر بازارها نیز از ساعت ۱۷ الی ۲۲ خواهد بود.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد با بیان اینکه فعالیت شب بازارها از ساعت ۲۱ الی یک بامداد است، گفت: نوع فعالیت بازارها در زمینه عرضه پوشاک، کفش، کیف، لوازم منزل، آشپزخانه و لوازم کادویی و ... است.
رضوی با اشاره به دایر بودن دو بازار تخصصی، جمعه بازار کتاب و بازارچه خود اشتغالی، اضافه کرد: بازارچه خوداشتغالی و مشاغل خانگی امام رضا (ع) در دو نوبت روز و شب برگزار می شود و ظرفیت آن ۱۰۰ غرفه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر با هدف حمایت از کسب و کارهای خرد و تولیدات داخلی و مشاغل خانگی زمینی واقع در خیابان امام رضا (ع)، کوچه نخود بریزها مشخص و در حال آماده سازی و مراحل عقد قرار داد با مالک بوده که برای این منظور در نظر گرفته شده است.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات