نبود مرکز نگه داری از حیوانات کشف شده در خراسان جنوبی

نبود مرکز نگه داری از حیوانات کشف شده در خراسان جنوبی

اکبری مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: تعدادی پرنده که از محموله قاچاق کشف شده بودند به صورت امانت به شهرداری بیرجند تحویل داده شدند اما تعدادی از این پرندگان تلف شدند.

او افزود: این پرندگان برای مدتی قابل رها سازی در طبیعت نیستند و باید در یک فضای مخصوص نگه داری شوند که متاسفانه در استان ما مرکزی برای نگه داری از حیوانات وجود ندارد.

اکبری با بیان این که شهرداری طبس برخی از حیوانات را در باغ گلشن نگه داری میکند، تصریح کرد: شهرداری بیرجند نیز مجوز‌هایی را در این زمینه دریافت کرده اما هنوز موفق نشده است این موضوع را به سرانجام برساند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان محیط زیست  درصدد همکاری با مجموعه‌ای حقیقی و خصوصی است تا شرایط را برای نگه داری این پرندگان و درآمد زایی فراهم کند، اما تا کنون موفق به همکاری با مجموعه‌ای نشده است.

او بیان کرد: به علت نبود محلی برای نگه داری، عمده کشفیات پرندگان قاچاق به استان‌های همجوار که باغ وحش و باغ پرندگان دارند فرستاده می شود که در حین حمل و نقل و جابه جایی تلفاتی نیز رخ می‌دهد.

اکبری اظهار کرد: تلفات گسترده در جابه جایی این پرندگان اجتناب ناپذیز است و باید این مشکل از مبدا حل شود و جلوی قاچاق پرندگان گرفته شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات