کاهش 60 درصدی درآمد شهرداری مشهد از محل عوارض  ...

کاهش 60 درصدی درآمد شهرداری مشهد از محل عوارض ...

کاهش 60 درصدی درآمد شهرداری مشهد از محل عوارض تجاری موقت به دلیل بخشودگی / در 4 ماهه نخست امسال حدود 1000 میلیاردتومان هزینه‌های جاری وعمرانی شهر افزایش داشته است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدحسین ودیعی، در حاشیه جلسه کمیته نظارتی شماره 5 که در منطقه 11 شهرداری برگزار شد، اظهارکرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی کسب‌وکارها، شورای شهر مشهد مصوبات حمایتی مبنی بر تخفیف و بخشودگی عوارض تجاری موقت و ... داشته است.

ودیعی با بیان اینکه در ردیف بودجه سال 99 حدود 85 میلیاردتومان درآمد از محل تجاری موقت برای شهرداری دیده شده است، گفت: با توجه به تخفیفاتی که در 6 ماهه نخست سال جاری داشتیم و همچنین احتمال تمدید برخی از آنها در نیمه دوم سال، بخاطر استمرار شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر کشور، ناشی از کرونا، پیش بینی می شود که حداکثر 40 درصد از این ردیف بودجه محقق شود.

وی در ادامه از تحقق 20 میلیارد تومانی این ردیف بودجه در نیمه نخست سال جاری خبرداد و افزود: براساس همین رویه، 60 درصد از درآمدهای پیش‌بینی شده از قبل عوارض تجاری موقت امسال تحقق پیدا نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شورای پنجم از ابتدای شیوع ویروس کرونا همراه اصناف ، فعالین اقتصادی و کسبه محترم بوده تا در این شرایط دشوار، بخشی از آسیب وارد شده به آنها را کاهش یابد.

ودیعی افزود: این کاهش درآمدهای شهرداری در شرایطی رخ داده که براساس گزارش حوزه برنامه‌ریزی و مالی و پشتیبانی، در 4 ماهه نخست امسال حدود 1000 میلیاردتومان هزینه‌های جاری وعمرانی شهرداری افزایش داشته است؛ افزایشی که معادل 25 درصد بودجه جاری یکساله شهر مشهد است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات