شهردار یزد از اپلیکیشن جمع...

شهردار شهر جهانی یزد در بیست و سومین جلسه کمیته محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر از اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک با هدف کاهش آلاینده‌ها و افزایش کیفیت زیست محیطی شهری رونمایی کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی در بیست و سومین جلسه کمیته محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر که طرح قلک ایمن برای پسماندهای خطرناک و غیرقابل بازیافت و همچنین پیوند طرح جمع آوری پسماندهای گیاهی و کاهش شیرابه پسماندهای خانگی با حضور سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری مورد بررسی قرار گرفت، از اپلیکیشن پسماند خشک به منظور جمع آوری پسماندهای تر خشک شده خانگی رونمایی کرد.

شهردار یزد در این جلسه با بیان اینکه افزایش معضلات محیط زیستی به ویژه آلودگی هوا در سال‌های اخیر، انتظارات از مدیریت شهری را به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای پیگیری و مدیریت این بحران در راستای کاهش آلاینده‌ها و افزایش کیفیت زیست محیطی جلب کرده است، اظهار کرد: جذب مشارکت عمومی شهروندان برای حفاظت از ظرفیت های زیست محیطی یکی از راهکارهای مؤثر در این حوزه است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست ارتباط زیادی با موقعیت اقتصادی و فرهنگی هر جامعه دارد، گفت: توسعه و رفاه، حق جامعه بشری است اما بی‌توجهی به بحث محیط زیست می‌تواند در طولانی مدت عوارضی بیش از مزایای توسعه به جوامع تحمیل کند.

عزیزی نقش محیط زیست در توسعه اقتصادی را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: امروزه توجه به حفظ محیط زیست باید به شکل یک فرهنگ مدرن بین اقشار مختلف نهادینه شود.

شهردار یزد با تاکید بر اینکه محیط زیست به هیچ عنوان مانعی برای رشد و توسعه اقتصادی ایجاد نمی‌کند، گفت: اتفاقاً توجه به مؤلفه محیط زیست می‌تواند توسعه را در جوامع پایدار سازد .

در این جلسه حمید رضا رحیمدل رئیس سازمان مدیریت پسماند، مهدی فلاح تفتی سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد و فعالان محیط زیستی نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است پایلوت شروع به کار اپلیکیشن پسماند خشک در یزد با جمع آوری پسماندهای تر خشک شده خانگی در یزد آغاز شد و مقرر شد از این حرکت محیط زیستی فعالان محیط زیستی حمایت شود.

همچنین مردم می‌توانند از طریق نرم افزار موبایلی درخواست جمع آوری زباله داشته باشند تا زباله های خشک از در منزل آنها تحویل گرفته شود لذا به افرادی که از طریق این اپلیکیشن زباله‌های خشک را تفکیک و اطلاع دهند، در سیستم اعتبار داده می‌شود تا بتوانند از اتوبوس و سایر خدمات شهرداری با این اعتبار استفاده کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات