جلوگیری از برداشت غیرقانونی بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب آب...

یاسر سلیمانی-تربت جام: در راستای طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی در نیمه نخست امسال 202 حلقه چاه غیرمجاز عمیق و نیمه عمیق پر و مسدود شد و از محل این مسدودسازی صرفه‌جویی 2.861.640 مترمکعبی از آبهای زیرزمینی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی مدیر امور منابع آب تربت جام با اعلام این خبر گفت: با مقایسه  آمار اقدامات اجرایی در نیمه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته ما به پیشرفت های قابل توجهی دست یافتیم به طوری که به 80 درصد اهداف تعیین شده سال رسیدیم.

"یوسف اختری" به تلاش‌های نیروهای گشت و بازرسی اشاره کرد و گفت: با توجه به بحرانی بودن و کسری مخازن آبهای زیرزمینی در استان، اقدامات حفاظتی در این حوزه مرهون تلاش نیروهای گشت و بازرسی است که در شرایط سخت سال جاری با وجود شیوع بیماری کووید 19 لحظه ای از انجام وظایف محوله غافل نشدند.

وی راه برون رفت از این بحران را همکاری مردم و کشاورزان در این زمینه عنوان کرد و گفت: آب سرمایه ای است که برای حفظ آن و همچنین بقای نسلهای بعدی قابل چشم پوشی نیست و با هرگونه چاه غیرمجاز و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز برخورد می شود و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات