مدیریت بهره وری آب به کشاورزان واگذار می شود

کوروش ناوی- سبزوار/ نشست هم اندیشی با هدف بررسی معضلات و مشکلات بخش روداب شهرستان سبزوار در دفتر بخشداری این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب سبزوار با اعلام این خبر گفت: نشست همیاری و هم اندیشی شهر روداب  با حضور حجت الاسلام حسنی امام جمعه، حکم آبادی بخشدار، شهرآینی مدیر امور برق سبزوار، فروغی رئیس شورای اسلامی سبزوار، مدیران و مسئولان شهری شورای اسلامی روداب و جمع کثیری از متولیان و نمایندگان چاه های آب کشاورزی برگزار شد.

«محمد ثابتی مقدم» افزود : در این نشست توضیحات و پاسخ های لازم و ضروری به سوالات مطرح شده متقاضیان در زمینه نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی، حفر چاه های غیر مجاز و مدیریت بهره وری آب ارائه شد.

وی در ادامه این نشست افزود: طرح «همیاران آب» به پیشنهاد استاندار خراسان ر ضوی تهیه شده است و هدف از آن واگذاری مسئولیت بهره وری و مدیریت آب به خود کشاورز و بهره ور است.

ثابتی مقدم تصریح کرد: برداشت بی رویه از منابع آبی سبب فرو نشست زمین های کشاورزی و شور شدن آب منطقه شده است که به تبع آن کشاورزان را با مشکلات جدی روبرو ساخته است.

وی در باره تامین آب شرب شهر ها و روستاها گفت: شرکت آب منطقه ای خراسان ر ضوی و به تبع امور منابع آب سبزوار، با شرکت آبفا تعامل و همکاری مستمری در راستای رفع مشکلات آب شرب شهروندان دارد.

مدیرامور منابع آب سبزوار اضافه کرد: شرکت آب منطقه ای، تامین کننده آب است و توزیع آن با نهادهای ذیربط است؛ آب امانتی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده و باید آن را به خوبی به نسل آینده تحویل دهیم.

وی تاکید کرد: کشاورزان و بهره وران باید با رعایت مفاد پروانه از جمله دبی و ساعت کار مجاز، یکپارچه سازی اراضی و ارائه الگوی زیر کشت مناسب  از اتمام حقابه و خاموشی چاه و خسارات احتمالی از آن جلوگیری نمایند.

وی در ادامه همچنین از برگزاری اولین دیدار ویدئویی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، با نماینده بهره برداران سد سنگرد سبزوار، خبر داد و گفت: در این نشست که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد مشکلات بهره برداران مطرح، و راهکار و دستورات لازم از طرف مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی صادر شد؛ این اقدام در راستای صرفه جویی در زمان و در جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برای نخستین بار صورت گرفت.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست "حکم آبادی" بخشدار شهر روداب ضمن خوش آمدگویی به حاظران در جلسه  با اشاره به موقعیت جفرافیایی این شهر گفت: بخش روداب از نظر وسعت شاید بزرگرین بخش کشور باشد و باید نگاه ویژه ای به این منطقه داشت.

وی افزود: مشکلات این بخش فراوان است که عمده ترین آن در بخش های راهسازی، انتقال آب شرب، کشاورزی، دامداری و برق است.

در ادامه این نشست همچنین حجت السلام حسنی امام جمعه این شهر با گرامی داشت چهلمین سالروز 8سال دفاع مقدس گفت: از افتخارات نظام این است که مسئولان همه جهادی عمل می کنند و در بین مردم حضور دارند و به طور کامل از مشکلات و کمبودهای آنان آگاهی و آشنایی کاملی دارند.

در ادامه این نشست برخی از نمایندگان کشاورزان به بیان مشکلات خود در زمینه چاه های آب کشاورزی پرداختند و پاسخ های لازم را دریافت کردند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات