جلسه ارائه گزارش مطالعات فاز اول تهیه اطلس اجتماعی آب استان

با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل جلسه ارائه گزارش فاز اول تهیه اطلس اجتماعی آب استان که به صورت پایلوت ملی برای اولین بار در سطح کشور در استان اردبیل انجام می شود، برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این جلسه با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته برای تهیه و تدوین اطلس اجتماعی آب استان گفت: توجه به تاریخ آب استان، عادات و رسوم مردم در مورد جایگاه و ارزش آب و همچنین نحوه بهره برداری از آب در نقاط مختلف استان باید در تهیه این اطلس مورد توجه جدی قرار گیرد.

مهندس عباس جنگی مرنی با اشاره به لزوم انجام تحقیق و پژوهش اساسی در خصوص وضعیت و قوانین منابع آبی در سطح استان خواستار انجام تحقیقات میدانی در کنار پژوهش های آکادمیک و علمی شد.

وی لازمه تهیه و تدوین درست اطلس اجتماعی آب استان را استفاده از منابع علمی قدیم در کنار استفاده از تجارب ارزشمند نسل قدیم عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به این اهداف باید از نزدیک با بزرگان و ریش سفیدان مناطق مختلف نشست هایی برگزار کرد و رفتار گذشتگان در مورد آب و قوانین قدیم و جاری را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

مهندس جنگی مرنی بررسی منابع آبهای سطحی و زیرزمینی در دشت ها به مرور زمان را یادآور شد و تصریح کرد: برای رسیدن به یک نتیجه مثبت و گردآوری منابع مختلف باید ارتباط عمیقی با نسل های مختلف بهره بردار از منابع آب انجام داد تا به نتیجه روشنی برای تهیه این اطلس اجتماعی دست یافت.

نماینده شرکت تهیه و تدوین اطلس اجتماعی آب استان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت توجه به اطلس اجتماعی آب در سطح کشور، از استان اردبیل به عنوان پیشقراول این طرح نام برد و فاز اول مطالعات انجام یافته را ارائه نمود.

مهندس محمدجواد سمیعی گفت: در این فاز، باید مطالعات فرهنگی، اجتماعی، مطالعات تطبیقی- تاریخی و همچنین تجربیات کشورهای پیشگام مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

بعد از این جلسه نماینده شرکت تهیه و تدوین اطلس اجتماعی آب استان، تحقیقات خود را بصورت دیدار با ریش سفیدان و بهره برداران منابع آب شروع کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات