دستاوردهای 3 ساله طرح سواد آبی برای دانش آموزان حاصل یک کار گروهی موفق است
بهگزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)،
"محمود امانی طهرانی"
صبح امروز
در
نشست ملی هماهنگی و هم اندیشی "گسترش سواد آبی با محوریت ارزش آب در بستر سامانه نشستهای مجازی درگاه اینترنتی انسان زیست" که با حضور سرگروههای استانی کتاب انسان و محیط زیست، روسای تکنولوژی ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور و مدیران روابط عمومی شرکتهای آب منطقهای برگزار شد،
با اشاره به استقبال خوب صورت گرفته از این نشست مجازی؛ دستاوردهای گذشته طرح سواد آبی را حاصل تجربه خیلی خوب سه ساله از یک کار دسته جمعی میان شرکای راهبردی طرح شامل بخش آب وزارت نیرو و شرکتهای آب منطقه ای استانی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و سازمان حفاظت محیط زیست برشمرد و با توجه به جلسه مشترک وزرای نیرو و آموزش و پرورش و بیان موضوع سواد آبی ذیل همکاریهای دو وزراتخانه، بر توسعه آموزشها به سایر بخشها بهویژه حوزه برق و انرژی تاکید کرد.
امانی طهرانی، تعریف موضوع محوری سال را در طرح سواد آبی موجب پویایی و جذابیت بیشتر آموزشها دانست و اضافه شدن موضوع ارزش آب در کنار تدوام تمرین آموزش مواجهه صحیح با سیلاب در سال تحصیلی جاری را قابل تقدیر برشمرد.
وی اظهار داشت: اکنون در آغاز سال چهارم فعالیتهای سواد آبی هستیم و رسالت طرح یافتن و پیشبرد راه موثر آموزشهای محیط زیستی در حرکتی مشترک است، به صورتیکه جایگاه واقعی کتاب انسان و محیط زیست در میان سایر دروس بهدرستی تعریف و لحاظ شود.
در ابتدای این نشست، "محمد علی بهرامی" دبیر دبیرخانه ملی کتاب انسان و محیط زیست ضمن ارائه گزارشی از روند تدریس کتاب انسان و محیط زیست در سال تحصیلی گذشته، به مروری بر نشستهای ملی پیشین طرح سواد آبی در سالهای گذشته پرداخت و سطح فعالیت و نقش آفرینی دبیران کتاب انسان و محیط زیست در پیشبرد طرح را "فعال" ارزیابی کرد.
"سید محمد حبیب الهی" معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان نیز به بیان دیدگاه های دبیرخانه طرح در رابطه با ضرورت پیشبرد آموزش های تکمیلی برای کتاب پرداخت و بر اهمیت تربیت نسلی آگاه و مسئولیت پذیر در موضوع آب تاکید کرد.
در ادامه این نشست مجازی، عبداله اسکویی مدیرکل روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی گذشته، به طرح برخی ابتکارات به عمل آمده در تداوم آموزش های سواد آبی در سال تحصیلی 99-1398 پس از شیوع ویروس کرونا پرداخته و از روابط عمومیهای بخش آب کشور (شرکتهای آب منطقهای) برای همکاری خوب با ادارات کل آموزش و پرورش در استان ها در پیشبرد برنامه تمرین مواجهه صحیح با سیلاب تشکر کرد.
وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه جدید طرح گسترش سواد آبی برای سال تحصیلی جاری (1399-1400) تمرکز آموزشها بر بستر فضای مجازی را از ویژگیهای اصلی طرح در سال جدید برشمرد و از طراحی اپلیکیشن سواد آبی با حمایت سازمان آب و برق خوزستان در این راستا بعنوان تحولی بزرگ در حوزه فرهنگ سازی آب کشور نام برد.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران، موضوع محوری آموزش های سواد آبی امسال را ارزش آب عنوان داشته و تطابق عنوان روز جهانی آب در سال 2021 (ارزش آب Water Value ) با موضوع محوری طرح را به فال نیک گرفته و هدف آموزش های آبی در سال تحصیلی جاری را آشناسازی نسل جوان با ارزش آب در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن عنوان کرد.
در پایان نشست در قالب پنل پرسش و پاسخ به برخی سئوالات و ابهامات نمایندگان استانها در پیشبرد طرح پاسخ داده شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیروامانی طهرانی، تعریف موضوع محوری سال را در طرح سواد آبی موجب پویایی و جذابیت بیشتر آموزشها دانست و اضافه شدن موضوع ارزش آب در کنار تدوام تمرین آموزش مواجهه صحیح با سیلاب در سال تحصیلی جاری را قابل تقدیر برشمرد.
وی اظهار داشت: اکنون در آغاز سال چهارم فعالیتهای سواد آبی هستیم و رسالت طرح یافتن و پیشبرد راه موثر آموزشهای محیط زیستی در حرکتی مشترک است، به صورتیکه جایگاه واقعی کتاب انسان و محیط زیست در میان سایر دروس بهدرستی تعریف و لحاظ شود.
در ابتدای این نشست، "محمد علی بهرامی" دبیر دبیرخانه ملی کتاب انسان و محیط زیست ضمن ارائه گزارشی از روند تدریس کتاب انسان و محیط زیست در سال تحصیلی گذشته، به مروری بر نشستهای ملی پیشین طرح سواد آبی در سالهای گذشته پرداخت و سطح فعالیت و نقش آفرینی دبیران کتاب انسان و محیط زیست در پیشبرد طرح را "فعال" ارزیابی کرد.
"سید محمد حبیب الهی" معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان نیز به بیان دیدگاه های دبیرخانه طرح در رابطه با ضرورت پیشبرد آموزش های تکمیلی برای کتاب پرداخت و بر اهمیت تربیت نسلی آگاه و مسئولیت پذیر در موضوع آب تاکید کرد.
در ادامه این نشست مجازی، عبداله اسکویی مدیرکل روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی گذشته، به طرح برخی ابتکارات به عمل آمده در تداوم آموزش های سواد آبی در سال تحصیلی 99-1398 پس از شیوع ویروس کرونا پرداخته و از روابط عمومیهای بخش آب کشور (شرکتهای آب منطقهای) برای همکاری خوب با ادارات کل آموزش و پرورش در استان ها در پیشبرد برنامه تمرین مواجهه صحیح با سیلاب تشکر کرد.
وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه جدید طرح گسترش سواد آبی برای سال تحصیلی جاری (1399-1400) تمرکز آموزشها بر بستر فضای مجازی را از ویژگیهای اصلی طرح در سال جدید برشمرد و از طراحی اپلیکیشن سواد آبی با حمایت سازمان آب و برق خوزستان در این راستا بعنوان تحولی بزرگ در حوزه فرهنگ سازی آب کشور نام برد.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران، موضوع محوری آموزش های سواد آبی امسال را ارزش آب عنوان داشته و تطابق عنوان روز جهانی آب در سال 2021 (ارزش آب Water Value ) با موضوع محوری طرح را به فال نیک گرفته و هدف آموزش های آبی در سال تحصیلی جاری را آشناسازی نسل جوان با ارزش آب در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن عنوان کرد.
در پایان نشست در قالب پنل پرسش و پاسخ به برخی سئوالات و ابهامات نمایندگان استانها در پیشبرد طرح پاسخ داده شد.
نظرات