طرح‌های برق‌رسانی به 150 روستا افتتاح شد

طرح‌های برق‌رسانی به 150 روستا افتتاح شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، برق‌رسانی به این تعداد روستا که بعدازظهر امروز دوشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس جمهور، رضا اردکانیان وزیر نیرو و توضیحات همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از استان هرمزگان از طريق ويدئوكنفرانس به صورت همزمان صورت گرفت، در استان‌های اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد واقع شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در 6 ماه نخست امسال به ازاي هر روز كاري يك روستا برق‌دار شد و با احتساب 2929 روستاي برق‌دار شده در دولت تدبير و اميد، شمار روستاهاي برق‌دار شده در اين دولت، به طور متوسط به 8 روستا در هر هفته رسيد.

همچنين در 6 ماه نخست سال جاري بيش از 200 ميليارد تومان جهت بهسازي، مقاوم سازي و رفع فرسودگي شبكه‌هاي برق روستايي هزينه شده است.

اين گزارش مي‌افزايد: 31 درصد شبكه توزيع برق كشور به طول 250 هزار كيلومتر براي تامين برق 21.5 ميليون خانوار روستايي ايجاد شده كه معادل 26 درصد جمعيت كشور است و طول شبكه‌هاي ايجاد شده پس از پيروزي انقلاب اسلامي 10 برابر بيشتر از قبل انقلاب است.
گفتني است، 57 هزار و 570 روستا تاكنون در كشور برق‌دار شده و به طور ميانگين پس از پيروزي انقلاب اسلامي هر روز حدود 4 روستا برق‌رساني شد و تعداد روستاهاي برق‌دار از طريق سيستم‌هاي فتوولتائيك به 241 روستا رسيده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات