اجرای ۶ پروژه بزرگ شهری توسط سازمان عمران شهرداری مشهد

اجرای ۶ پروژه بزرگ شهری توسط سازمان عمران شهرداری مشهد

اجرای ۶ پروژه بزرگ شهری توسط سازمان عمران شهرداری مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیر سیاوش حجازی با بیان اینکه عمده وظیفه سازمان عمران شهرداری مشهد ارائه خدمات عمرانی در سطح شهر است، گفت: در حال حاضر این سازمان پروژه های پل سواره رو و جاده دسترسی مسیر ۴۵ متری سردخانه، تقاطع غیر همسطح ابوطالب، ایجاد مسیر دسترسی از جلوخان آرامگاه فردوسی به کهن دژ، تکمیل و راه اندازی کارخانه نوآوری، پردیس تئاتر شهر مشهد و زیرگذر دوربرگردان شهید برونسی را در دست اقدام دارد.
وی بیان کرد: اجرای پل و احداث جاده دسترسی محور سردخانه واقع در پایانه بار حد فاصل جاده قدیم و جدید نیشابور از میدان کارآفرین تا اتصال به کنارگذر بزرگراه مشهد – باغچه، با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان با برنامه زمان بندی یک ساله با همکاری منطقه ۷ شهرداری مشهد و اجرای سازمان عمران در دستور کار قرار گرفته است.
حجازی افزود: زمان بندی اجرای این پروژه به صورت روز شمار۲۷۰ روز بوده است که به دستور شهردار مشهد و به دلیل ایجاد تسریع در کار، این زمان ۳ ماه کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: در چند سال اخیر تعداد و میزان پروژه های عمرانی افزایش پیدا کرده که سازمان عمران شهرداری مشهد در این مسیر نقش مهمی داشته است، هم اکنون در پروژه کارخانه نوآوری مشهد ۶۰۰ نفر شامل کارگران، مهندسین و نیروهای اداری مشغول به کار هستند که اگر این رقم را به همه پروژه ها تعمیم دهیم، آمار بسیار بالایی به دست می آید.
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری مشهد این موضوع را به عنوان یکی از نقاط مثبت کار این سازمان دانست و به کار گیری این تعداد از کارگران و ایجاد اشتغال در پروژه های عمرانی را برای این افراد در شرایط اقتصادی کنونی، امید بخش عنوان کرد.
حجازی درباره اهمیت رعایت مسائل ایمنی گفت: انجام پروژه های عمرانی با سرعت بالا و حفظ کیفیت در کنار رعایت اصول و ایمنی دارای اهمیت است و در سال ۹۹ نیز آمار حوادث در پروژه های عمرانی نسبت به سال ۹۸ در مدت مشابه تاکنون ۳۰ درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: پروژه جاده دسترسی به بهشت رضا از طریق بزرگراه شهید شوشتری در شهریور ماه سال ۹۹ افتتاح شد، اهمیت این پروژه در آینده و در زمان پیک میزان کاهش ترافیک مشخص می شود، چنانچه با توجه به اینکه در مواقع پیک تردد زیادی در رود سرویس آزاد راه شوشتری داشتیم با افتتاح این پروژه ۸۰ درصد از این میزان ترافیک کاسته می شود و بخش زیادی از خودروها از طریق آزادراه به بهشت رضا(ع) می رسند.
حجازی اظهار کرد: کارخانه آسفالت شهید مجیدی متعلق به سازمان عمران شهرداری مشهد به عنوان بزرگترین تولید کننده آسفالت شرق کشور در حال فعالیت است و در سال گذشته ۵۰۰ هزار تن و در سال ۹۹ تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار تن آسفالت در این کارخانه تولید شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات