آثار خوشنویسان شیراز در قالب کتاب «دردانه های دیرین» منتشر می شود

آثار خوشنویسان شیراز در قالب کتاب «دردانه های دیرین» منتشر می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر مرتضی جعفری در آیین تجلیل از پیشکسوتان خوشنویسی شیراز با بیان اینکه  هنرمندان خوشنویسی این کلانشهر از دیرباز تا کنون نقش مهمی در اعتلا و درخشش هنر ایرانی-اسلامی داشته اند، افزود: آثار خاندان های بااصالت هنر خوشنویسی شیراز در موزه های ایران و جهان جلوه گری می کند.
وی با تاکید بر اینکه هنر خوشنویسی در فضاها و تبلیغات محیطی شیراز مورد توجه قرار می گیرد، اظهار داشت: فرهنگ و هنر که حاصل عقل سلیم و ذوق لطیف است با انسان هایی از این تبار، اعتبار می یابد.
معاون شهردار شیراز ادامه داد: به پشتوانه خرد و بینش در هنر خوشنویسی و به پاس رفتار لطیف و نوشتار ظریف که با ترکیب رفعت و رافت همداستان است این لوح سپاس تقدیم به حضور  گهربار اساتید خوشنویسی می گردد.
با امید به اینکه این هنر فاخر به همت اساتید فرزانه‌ای چون شما تداوم یابد، از خالق زیبایی ها مسئلت داریم که توفیق، رفیق طریقتان باشد و آثار ارزشمندتان در دفتر تاریخ این سرزمین همچون همیشه ماندگار بماند.
دکتر احمدرضا دستغیب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در این آیین با بیان اینکه تجلیل از هنرمندان بصورت مداوم ادامه خواهد داشت گفت: تقدیر و تشکر از هنرمندان خوشنویس قدردانی شورا و شهرداری نیست، بلکه سپاسی است از سوی شهروندان شیرازی به واسطه یک عمر تلاش هنری به اصل هنر خوشنویسی توجه شود.
عضو شورای شهر شیراز گفت: بوستان خوشنویسی به مساحت ۷ هکتار در شیراز ساخته می‌شود. مهندس نظری با اشاره به جایگاه والای اساتید خوشنویسی حاضر در جلسه بیان داشت: در این بوستان المان‌های خوشنویسی نصب خواهد شد و در ساختمانی که ساخته می‌شود، شعبه دوم انجمن یا موزه خوشنویسی راه‌اندازی می‌شود.
در این مراسم که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای شهر برگزار شد از اساتید خوشنویسی آقایان مجید چیزفهم دانشمندیان، قاسم احسنت و علیرضا کریم‌پور به واسطه یک عمر فعالیت هنری تقدیر و تشکر شد.
رییس انجمن خوشنویسی شیراز با حضور در این آیین گفت: درکنار تقدیر از اهالی هنر باید به اصل هنر خوشنویسی توجه شود. استاد چیزفهم با بیان اینکه خوشنویسی هنری اصیل و بی‌حاشیه است اظهار داشت: با تکیه بر این هنر می‌توان به تمام موضوعات فرهنگی دست پیدا کرد و هنرجویان این رشته در طول دوره آموزشی به لحاظ فرهنگی، ایجاد شخصیت هنری و اعتماد به نفس رشد پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به پیشینه ۵۰ ساله انجمن خوشنویسان شیراز افزود: این انجمن جز انجمن‌های فعال کشور است که در برخی زمینه‌ها دارای عنوان برتر بوده و به فراخور زمان تا سالیانه ۳ هزار هنرجو را میزبانی کرده که البته به دلیل کرونا هم‌اکنون این رقم به ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر رسیده است.
استاد چیزفهم استقبال بانوان از این هنر را چشمگیر توصیف و عنوان کرد: اگر تا چند دهه قبل تعداد هنرجویان آقا ۴ برابر بانوان بود اکنون این وضعیت برعکس شده است.
رییس انجمن خوشنویسان شیراز در ادامه خواستار توجه به بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های این مجموعه شد و گفت: هفته آخر مهرماه بعنوان هفته خوشنویسی نامگذاری شده و از شهرداری و شورای شهر درخواست داریم تا ایجاد هماهنگی بین دیگر دستگاه‌ها زمینه‌ساز اطلاع‌رسانی مناسب در این هفته شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات