انسداد ۴ حلقه چاه غیر مجاز توسط امور منابع آب تهران و پردیس

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی هفته گذشته، با انسداد چهار حلقه چاه غیر مجاز از خروج ۱۹.۷۱ هزارمتر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "راما حبیبی" با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش واحد بازرسی و نظارت و کارشناسان حقوقی با اخذ دستور قضایی طی هفته گذشته چهار حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق  ۳۱۵ متر و با دبی یک  لیتر بر ثانیه  پر و مسدود شد.

حبیبی با اشاره به اینکه این عملیات با استناد به قانون توزیع عادلانه آب و در جهت حفاظت از منابع آب های زیر زمینی این امور انجام شد، افزود: طی این مدت در بخش آب های سطحی، ۱۰ مورد بررسی تصرفات غیرمجاز در بستر رودخانه ها و در بخش آب های زیرزمینی نصب سه دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های پروانه دار انجام شد.

وی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس در پایان، ضمن هشدار به متخلفین و متعرضین به منابع ارزشمند آب که جزو سرمایه های ملی به حساب می آیند، خاطر نشان کرد: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات