جلوگیری از برداشت بیش از ۵۹ هزار متر مکعب آب توسط امور آب شهریار

مدیر امور منابع آب شهریار گفت: در راستای قانون احیاء و تعادل بخشی، از تخلیه سالانه بیش از ۵۹ هزار متر مکعب آب جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا گیتی پژوه" با اعلام این خبر گفت: با تلاش گروه گشت و بازرسی و با همکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضایی طی هفته گذشته، هفت حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در شهریار در مجموع به عمق ۳۰۰ متر  و با دبی ۳ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

گیتی پژوه با بیان اینکه این عملیات در جهت صیانت از منابع آبهای زیرزمینی و با استناد به قانون توزیع عادلانه آب انجام شد افزود: با انسداد این چاه ها در مجموع از برداشت غیرمجاز ۵۹ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب جلوگیری می شود.

گیتی پژوه با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: طی هفته گذشته در بخش آب های زیر زمینی و برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب از چاه های حفر شده، دو عدد کنتور هوشمند نیز بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری نصب گردید.

گیتی پژوه با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

مدیر امور منابع آب شهرستان شهریار در پایان خاطر نشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات