روزانه حدود ۲۰ هزار کیلوگرم پسماندهای عفونی و پزشکی جمع آوری می شود

روزانه حدود ۲۰ هزار کیلوگرم پسماندهای عفونی و پزشکی جمع آوری می شود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، خوشبخت اضافه کرد: یکی از دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست و شهرداری مدیریت پسماندهای پزشکی سطح شهر می باشد و این دغدغه و مشکل توسط سازمان مدیریت پسماند حل شده است.
وی اعلام کرد: طبق قانون مدیریت پسماند وظیفه مدیریت پسماندهای پزشکی برعهده تولید کننده است، اما با توجه به در اختیار نداشتن امکانات جمع آوری و حمل و دفع این پسماندها توسط تولید کنندگان، سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز برای حفظ سلامتی شهروندان و محیط زیست و جلوگیری از انتشار بیماریها با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست؛ مدیریت این پسماندها را برعهده گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: پرسنل این بخش با مخاطرات زیادی روبرو هستند که از مهمترین آن می توان به احتمال نیدلینگ، سختی استفاده از لباس کار و وسایل حفاظت فردی به ویژه در فصول گرم و مهمتر از همه استرس ناشی از احتمال سرایت بیماری به ویژه در شرایط اپیدمی بیماری کرونا نام برد.
وی ادامه داد: برای دفع این پسماندها نیاز به سلول مهندسی بهداشتی است که این سازمان با هزینه زیادی آن را احداث کرده است و دفن این پسماندها را به صورت جداگانه انجام می دهد.
خوشبخت در پایان اظهار امیدواری کرد: بیمارستانها، مراکز درمانی و تشخیصی و مطب ها با انعقاد به موقع قرارداد جمع آوری و حمل پسماند، سازمان را در مدیریت این پسماندها یاری دهند. لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات